Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
GoranS sa:Skulle säga att det hela beror på riskbenägenhet, preferenser vad gäller värme, hur mkt av bristvara semesterdagar är, budget, vilken typ av cykling man är ute efter mm. Hade jag 100 semesterdagar per år hade jag kanske funderat på en sådan resa om någon polare åkte och ville ha sällskap, med 30 dagar per år och en tydlig preferens för värme och häftiga berg går kalkylen inte ihop för mig och en situation där några tusenlappar hit eller dit inte är det som avgör vart det bär hän och när.
Att vara lite utrustad klädmässigt för att det kan bli svalt, som glitch skriver, är nog smart hur som helst.
Jag skrev bara hur jag personligen resonerar. Andra prioriterar säkerligen annorlunda. Sen spelar det också in att jag cyklat en hel del av de backar som jag känner kan vara intressanta på Mallis. Men jämfört med ett par cykeldagar i häftigare berg som jag inte cyklat tidigare så vet jag vad jag föredrar.glitch sa:GoranS sa:Skulle säga att det hela beror på riskbenägenhet, preferenser vad gäller värme, hur mkt av bristvara semesterdagar är, budget, vilken typ av cykling man är ute efter mm. Hade jag 100 semesterdagar per år hade jag kanske funderat på en sådan resa om någon polare åkte och ville ha sällskap, med 30 dagar per år och en tydlig preferens för värme och häftiga berg går kalkylen inte ihop för mig och en situation där några tusenlappar hit eller dit inte är det som avgör vart det bär hän och när.
Att vara lite utrustad klädmässigt för att det kan bli svalt, som glitch skriver, är nog smart hur som helst.
Fast tar man 2 semesterdagar och får till en långhelg så kan det ändå bli tre potentiellt jättefina cykeldagar :)
Perfekt med lite miljöombyte och en dålig dag på mallis slår Sverige i januari ganska lätt ändå.
Lägg därtill boende i Palma så har du bra restauranger och fina miljöer att strosa i resten av tiden och får både cykel och stadssemester.