"män med hemorrojder"

• Trådstartare Trådstartare pia
  • Start datum Start datum

pia

Ny medlem
"män med hemorrojder"
I torsdagens Metro reducerades våra TDF-hjältar till "män med hemorrojder". Boris Benulic fällde kommentaren i sin kolumn, i ett uttryck av frankrikehat.

Skiter i politiken, men vår sport ska inte ta sån skit! Jag uttryckte min mening till honom, och om någon annan känner sig förorättad är adressen boris.benulic@metro.se

"män med hemorrojder"
Boris gillar nog bättre fotbollsmän som snärtar varandra med våta handdukar tror jag.

Det finns väl betydligt sämre länder än Frankrike, för övrigt. Typ de flesta. Folk är bara avis på fransoserna för att de har ett schysst språk som folk inte orkar lära sig, och en riktigt rejäl fallosbyggnad mitt i stan. För att inte tala om deras stora tuffa undervattenssmällare!

"män med hemorrojder"
Så, har skrivit ett litet mejl nu.... de blev väl sådär, jag skyller på att jag är trött, ;)

----------------------------------------

Läste din llilla Kolumn, den där du helt och hållet ställer dig likt en tysk nazi-soldat mot frankrike. Det du skrev var otroligt ointresant och verkar sakna all form av jounalistisk anda. Men det som jag mest vänder mig emot var din lilla lutkläm där du skrev: "...medan de stirrar på män med hemorrojder som trampar runt i Tour de France."

Jag vet inte vad det är för fel på dig. Du försöker vara rolig på något vis. Men det är bara ett fel, det är inte roligt för 5 öre. Det hela verkar mer vara en parodi på dig själv och hur korkad du verkar vara. Att du tror att cyklisterna i Tour de France har hemorrojder. Försök du sätta dig på en cyel och cykla 20 mil med hemorrojder och sen när du är färdig me det så ska du göra det 20 ggr till. Sen bör det ju kommenteras att det inte bara är en fransk tävligt, de senaste 6 åren så har en amerikan vunnit touren. Sen att det är den 3:e största tävligen (ur media-bevaknings synpunkt) har du väl ochså glömt? Eller du kanske inte visste det? Då ska jag ge dig ett mycket bra råd som min svenskalärare lärde mig redan när jag gick i 3:an: "Läs altid på innan du skriver något".

---------------------------------------

Så, får se om han vill svara.

"män med hemorrojder"
"... avis på fransoserna för att de har ett schysst språk som folk inte orkar lära sig". Men det omvända då, fransmän som inte orkar lära sig engelska!?

"... stora tuffa undervattenssmällare", eller "frankrike puffar" med efterverkan.

Men det som är värd att poängtera är deras matkultur och hur de bemöter sin gäster, man känner sig verkligen välkommen till skilnad mot andra länder.

// Miche

"män med hemorrojder"
Det finns bara ett sätt att lugna det förorättade folket när något så fruktansvärt har inträffat.

Vi måste skriva protestlistor!

Tänk er själva. Hundratals hyffsat läsbara namnteckningar som vi kan skicka till Statsministern, Kungen eller Lasse Berghagen.

Tillbaka
Topp