Manitou Axel Comp 100 mm Modell: 2004

winged

Ny medlem
Tja.
Är inte så haj på det där med gafflar.. är iofs inte vidare värst på nån när det gäller cyklar.. än. ,0)
Har en framdämpare som har bråkat med mig en tid och har länge tänkt lämmna in den på service (då jag är totalt inkometent att meka själv) men inte fått tummen ur. Nu är vi ett gäng som skall skicka iväg en beställning till Bike Discount och kollade lite i deras REA kolumn. Hittade en Manitou Axel Comp 100 mm Modell: 2004 för 79 Euro vilket låter väldigt billigt. Det skulle troligen kosta nåt liknade att lämna in min Manitou SIX Elite 80mm gaffel på service antar jag.

Så frågorna lyder. Är detta en okey gaffel? Är priset bra? Skulle det funka för en medelåkare som mig (Larsson: du vet ungefär vilken nivå jag håller).

Vad tycks?

/Winged

Jag har en Axel Comp 80mm på min hoj, och den strular lite. Lockouten har numera bara två lägen istället för... fler, som den hade förut. Eftersom jag är lika bra som du på att meka gaffel som du, ska jag lämna in den på cykloteket, så får de fixa den (efterom det var de som sålde den till mig).
Vet inte om det är ett måndagsexemplar jag har, för den pajjade innan den ens varit i skogen med den ordentligt.
Ska låta fixa den i helgen, så jag kanske vet mer sen. Men 79€ låter ju annars som ett mkt bra pris.

MX Comp Air 85 mm 2005 Modell: 2005
Cross Country Federgabel mit 85 mm Federweg.
unverbindliche Preisempfehlung des Herstellers: 239,00 Euro
Farbe:
199,00 Euro

Kan jag rekomendera om du känner att du har råd, 85mm borde inte förändra höjden på fören så mycket, ta 105mm om vi vill ha upp fören lite till, leder till lite segare styrning dock (finns en massa om det redan skrivet på forumet). Jag kör med en MX Comp ETA, ETA betyder att den är låsbar genom att man vrider på ett reglage och sen trycker ihop den och har ca 30mm hård dämpningsväg kvar. Det kostar dock 100€ till, och jag använder det väldigt sällan. Vill du ha mer info, säg till =).

Thanx Mr Larsson. Skall ta mig en funderare eller rättare sagt en titt ner i plånboken :)

Ses ikväll då för lite dämpar destruction.. ;)

/W

Tillbaka
Topp