Marvil elcykel, motor startar ej/display blinkar

Annaj88

Medlem
Har en marvil e-motion comfort 3-vxl årsmodell 2018, köpt 2019 ny.

Haft rejäla problem med batteri och laddare, krånglat från start och fått EXTREMT dålig service från butiken jag köpte cykeln i. Kontaktade till slut deras återförsäljare för att få hjälp, de åtgärdade då batteriet med helt nya celler och fick en ny laddare också, allt fungerat problemfritt sen dess (ett år sen).

Häromdan cyklade jag i en rätt brant backe, låg effekt, men med typ 2 prickar av 5 laddat på batteriet, så la elmotorn helt plötsligt av och displayen började blinka. Kom hem, laddade batteriet, startade cykeln, samma igen. Rengjorde kontakter, mätte effekt på batteri och laddare, allt såg bra ut.

Vad mer kan vi felsöka? Svårt att tro att det är glapp i en kontakt eller liknande. Känns som att nån form av överspänningsskydd slagit till och att vi ba behöver kicka igång den så funkar den, eller? Men det går ju inte. Hjälp snälla!

Bilagor

• 3A93B414-B8C3-4467-89FF-3FBFE887A4E9.jpeg
    3A93B414-B8C3-4467-89FF-3FBFE887A4E9.jpeg
    571.3 KB · Besök: 20

darkforce

Aktiv medlem
länge sen ja höll på med marvil men har för mej att det är blinkkod för onormal sensorinput men minns dock inte om de är sensor i bromshandtag eller om de var vevaxelsensor de syftar på

Annaj88

Medlem
Och nu vill jag upplysa andra som eventuellt får detta problem med sin elcykel att vi öppnade bromskontakterna, där hade det blivit ett kabelbrott. Lödde, satte tillbaka allt sen funkade det felfritt!

Topp