Marzocchi Dirt Jam 2012

Klaus81

Medlem
Marzocchi Dirt Jam 2012
Hej

Har en NS Bikes Metropolis 3 som jag är rätt säker på är från 2012, köpte den begagnad förra veckan

Den ska vara specad med en Marzocchi Dirt Jam 100mm enligt NS Bikes, på Marzocchi´s hemsida finns dock bara Dirt Jumper 1-3 det årtalet

Vad jag kan se så finns ingen luftkammare, på höger sida sitter en fjäder och på vänster sida kan jag ställa kompression, undertill sitter insexor så inget går att justera därifrån

Är alltså ute efter ett servicekit och en manual

Någon vänlig skäl som har kunskap och kan guida mig rätt?

Marzocchi Dirt Jam 2012
Då har de nog skrivit fel. Aldrig hört talas om nån Dirt Jam. Dirt Jumper däremot.
Jag skickade min 2010 Dirt Jumper 2 till Racing Bike Sweden för något år sedan för service. Han kunde iaf då få fram packboxar till den.

Marzocchi Dirt Jam 2012
Dirt jam är nog en OEM-modell av en dirt jumper, konstruerad med extra fokus på pris. tex kanske gaffelrören är i stål istället för aluminium. Troligen passar packboxar etc från en dirtjumper från samma tid. Själva servicen på dessa gafflar är nog väldigt enkelt förutsatt att du har reservdelar. Öppet oljebad och stålfjäder, finns inte mkt som kan strula så länge det är fett och olja i den.

Marzocchi Dirt Jam 2012
Tack för svar, ni har nog helt rätt. Mejlade Marzocchi idag, får se vad de svarar. Tack för tipset om RBS, kanske slutar med att jag skickar dit om jag inte kan få tag i reservdelar

Tillbaka
Topp