Marzocchi Drop Off 1,2,3,4 ?
Hej. Jag har nyligen köpt en begagnad cykel med en Marzocchi DropOff gaffel.Jag undrar nu efter jag försökt att hitta rätt servicemanual till just denna gaffeln,om någon vet om denna modellen egentligen heter "Marzocchi Bomber DropOff"? Vilket inte står på dmin;-).Jag hittar inte denna modellen på varken Marzoccis hemsida eller någon annansatns.Det handlar egentligen om att min har 2 likadana slutstycken i botten som har en 12 mm sexkant som inte finns på någon av "DropOff"modellerna.
Någon som kanske har själv haft en sådan,eller vet något om den......
På toppen av holmarna finns det ett lock på vardera sida,under det är det på båda en luftventil.Eftersom service,lufttrycket och dylikt skiljer sig från modell till modell är jag lite osäker om det nominella och/eller arbetstrycket.
Det nominella trycket är kanske inte viktigt men ett gediget förtryck är ju bra att veta.
Man kan testa sig fram kanske? Tack för svaren!
Någon som kanske har själv haft en sådan,eller vet något om den......
På toppen av holmarna finns det ett lock på vardera sida,under det är det på båda en luftventil.Eftersom service,lufttrycket och dylikt skiljer sig från modell till modell är jag lite osäker om det nominella och/eller arbetstrycket.
Det nominella trycket är kanske inte viktigt men ett gediget förtryck är ju bra att veta.
Man kan testa sig fram kanske? Tack för svaren!