Oscar skrev:
-------------------------------------------------------
> TigerMale skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > sen vill ja bara säga, hoppas trådstartaren
> fick
> > nåt ut av tråden, eller om han gav upp när
> det
> > blev kukmätning av alltihop, som de gärna
> vill
> > bli när de pratas om kost, eftersom de
> gränsar
> > till muskel och konditionsprat.
>
>
> Det har inte varit kukmätning
> jag har inte gett upp
> va fn snackar du om?
Lugn!
Du har inte läst igenom eller inte förstått de ja skrev om kukmätningen.De BLEV kukmätning mellan alla som ville pressa in SIN syn på kost. ja ifrågasatte om du ens blev i närheten av nöjd me dom få svar du fick som höll sig utanför kukmätningen och inom kostområdet.
som tur var så slängde ville in ett stjärnstopp, så de la sig;)
MIcke S, , ja tycker knappt man kan räkna pastans 12g Prot/100g , mot 74g/100g Kolh(om ja inte missminner mig) eftersom de dessutom gäller vegetabiliskt prot som tas upp sämre(har inte koll på om de e ägg i vanlig pasta, då blir de ju en liten del animaliskt prot oxå).
ja tror inte heller du menar som de låter med detta:"som cyklist är man ju också intresserad av att bryta ner muskler, dvs motverka "återhämtning" av specifika fibrer", eftersom det leder till ett katabolt tillstånd, och du vill väl hellre bli muskulös än muskel-lös? glykogeninlagringen, där vet ja inte vilken du åsyftar, e de en uppladdning eller den ständigt pågående.Uppladdningen anser ja vara lite sådär.vissa hävdar att kan få ökad inlagring om man först tömmer kroppen på glykogen, o sen vräker i sig snabba kolhydrater för att lura kroppen att lagra mer glykogen, har bara testat nån gång, men ja har inga vidare svar på om de e bra eller ej. observera, ja kan bara tala utifårn min erfarenhet. ja har gjort snart sagt alla xperiment som kan göras med kosten, för att hålla formen,bygga muskler, bli rippad, osså vidare, men som ja sa, de som funkar på en kan va sämre för en annan-