Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Jag ska till Mallorca (Palma) och träna om några veckor. Förra året jag var där åt vi för det mesta bara hamburgare, kebab och kinamat. Vet någon om det finns några andra sjysta matställen där som inte kostar massor?
Det finns ett grymt tapas-ställe som heter Bovedas om jag inte minns helt fel. Ligger ganska nära Katedralen. Inte så farligt dyrt men populärt.
Om du vill ta en riktigt fin lunch finns en utmärkt restaurang i Port de Valdemossa. Där serveras bl a dagens fisk eller babysquids. Nackdelen är att det är en väldigt jobbig backe när man ska upp till vägen igen.
Jag har två gånger, under mina cykelturer, käkat på ett ställe i centrala Algaida mitt på ön. Långt från turistghettona.
Tvårätters lunch med dryck för €8. Mycket olika rätter att välja på men menyn är bara på spanska(mallorcin) så man får chansa och peka.
Finns ett mkt bra ställa om man promenerar österut längs stranden förbi Portixol, ett hus nära stranden som heter "el bungalow". Sätt er utomhus med ett bord mot stranden vid solnedgång och beställ arroz negro med en flaska Albariño, lycka... Inne i stan är Fabrica 23 ett bra ställe.
> Om du vill ta en riktigt fin lunch finns en
> utmärkt restaurang i Port de Valdemossa. Där
> serveras bl a dagens fisk eller babysquids.
> Nackdelen är att det är en väldigt jobbig backe
> när man ska upp till vägen igen.
+1 på maten och +2 på backen. Beroende på årstid kan man även ta ett dopp från piren (finns badstege).