Matt ramskyddsfilm på rulle/ark?

Söker en matt självhäftande skyddfilm att klä in ramen med, på rulle eller större ark. Någon som har tips?

Färdigskrivna kit vill jag inte ha.
Och nej, Biltema har inte.

Provade Biltemas skyddsfilm på rulle, men resultatet blev inte så som jag hade hoppats på.
Man såg väldigt tydligt vart filmen satt och inte.

Någon som provat denna? Tycker den verkar prisvärd om man jämför med liknande produkter som kostar 800kr och uppåt.

Skall sitta på en Mattsvart Izzo xL.

Visa bilaga 782034

Provade Biltemas skyddsfilm på rulle, men resultatet blev inte så som jag hade hoppats på.
Man såg väldigt tydligt vart filmen satt och inte.

Någon som provat denna? Tycker den verkar prisvärd om man jämför med liknande produkter som kostar 800kr och uppåt.

Skall sitta på en Mattsvart Izzo xL.

Visa bilaga 782034Visa bilaga 782033
Japp, har kört deras för stålram.
+Bra finish
+Typ lätt att montera
+Bra rengöringvätska och monteringsvätska ingick i min
-Min variant täckte inte så mycket/allt
-Vissa bitar var valbara vilket ger en skarv om man tar hela längden, lite fult
Kan inte säga hur den håller eller gulnar över lång tid än.
Bra pris för det man får, hamnar mellan Biltema (som jag tycker funkar utmärkt om man ids klippa och klistra) och premium märkena.

Tack, Biltemas blir som sagt inge vidare på en mattsvart ram, men har den på ungarnas cyklar.
Även fast jag tvättar noga, rundar av hörnen osv så tycker jag filmen släpper på vissa ställen.
Kan en värmepistol få filmen att forma sig mer permanent runt ramen?

Tack, Biltemas blir som sagt inge vidare på en mattsvart ram, men har den på ungarnas cyklar.
Även fast jag tvättar noga, rundar av hörnen osv så tycker jag filmen släpper på vissa ställen.
Bara en dubbelkoll; det är dubbla skyddsplaster på den, båda är borta?

Det låter värt att prova!🤔

Delar upplevelsen med Biltemas. Väldigt svårt att få den att fästa runt t.ex. tunna rör på kedjestag eller andra lite mer avancerade former. Släpper lätt i kanterna. Blev lite bättre med värme med hårtork men har släppt likväl här och där.

Tillbaka
Topp