Mavic Crossland?

OETZI

Ny medlem
Mavic Crossland?
Beställde ett par Crossland med sexhålsfäste till skivan av min LBS och var förbi och skulle hämta dom idag. Tänkte att det var bäst att öppna kartongen och titta vad jag fått för något innan jag lämnade affären. Lustigt nog var det inget skivbromsfäste alls på naven! Har letat "överallt" efterett sådant hjulpar men inte hittat nån info alls. Inte ens på mavic.com. "Finns" det överhuvudtaget???

Mavic Crossland?
Inte Centerlock heller!
Aha, då finns dom iaf... Tyckte bara det var skumt att dom inte finns på Mavic´s hemsa.
Skulle säkert bli nöjd med dom utan skivbromsfäste eftersom jag kör med V-broms idag, men jag har sexhålsfäste på mitt andra par och jag tänkte man skulle vara lite framtidssäkrad om jag vill "uppgradera" till discar nån dag.

Mavic Crossland?
köpte du de ifrån affären ändå? Det måste ju vara några gamla hjul eller något du fått. Alla Crossland och Crossride fungerar ju både med skiva och v-broms

Mavic Crossland?
De fick göra om beställningen. Ska komma ett nytt par i början på nästa vecka. Trist att behöva vänta bara. Verkar gå betydligt fortare och med mindre strul att beställa från det stora landet i söder tycker jag det verkar som.....

Tillbaka
Topp