Mavic vs. DT Swiss - Budget Alu Grushjul

DarkMatter

Aktiv medlem
Sitter och villhöver ett par nya hjul, dels för att nya hjul är bättre än gamla och dels för att kunna köra slanglöst i framtiden.
Det blir ganska låg bugdet och aluminium.
Det måste gå att köra med slang också men det kanske alltid går? (är hellt noob på slanglöst).

Har 21c i dagsläget och ska förhoppningsvis köra 43 mm GK SS (eller, om det inte ryms, 38 mm).
Måste vara CL skiva och QR men får gärna vara framtidssäkert (TA).

Har tittat på dessa och funderar på vilkat som vore lämpligast:

(Fast de sista är lite i dyraste laget.)

Edit:
Annan länk till DT:

Edit 2:
Shimano 10x HG kassett.

Jag har haft ett par Allroad Center Lock Disc och var mycket nöjd med dessa hjul. Kika på Fulcrum också, mycket hjul för pengarna.

Antar att hjul i min budget inte är så spännande ?

Ska jag tolka det som att det är dött lopp då?
Läste någonstans att DT Swiss skulle vara "bättre" då de körde mer med "vanliga" delar medan Mavic hade en hel del egna standarder så man får pröjsa extra om man behöver reservdelar. Men det kanske inte spelar så stor roll.

Antar att hjul i min budget inte är så spännande ?

Ska jag tolka det som att det är dött lopp då?
Läste någonstans att DT Swiss skulle vara "bättre" då de körde mer med "vanliga" delar medan Mavic hade en hel del egna standarder så man får pröjsa extra om man behöver reservdelar. Men det kanske inte spelar så stor roll.
DT Swiss är det ju enkelt att få tag på delar till, behöver man bygga om till annan axelstandard brukar det finnas grejer. Men billiga delar är det väl knappast?

DT Swiss är det ju enkelt att få tag på delar till, behöver man bygga om till annan axelstandard brukar det finnas grejer. Men billiga delar är det väl knappast?
Man får med prylarna i hjulköpet från DT.

- 1 x DT Swiss G 1800 Spline DB 25 wheelset (front and rear wheel)
- 2 x tubeless tape, 27 mm
- 2 x DT Swiss road 32 mm tubeless valves
- 2 x adapters for 6-bolt rotors
- 1 x SRAM XDR Road freehub body (rear)
- 2 x 5 mm end cap kits (front + rear)
- 1 x 15 mm end cap kit (front)

Tillbaka
Topp