Max Clearance till en Canyon Neuron AL 5.0

Hej hej!

Jag undrade om ni kan hjälpa mig :)

Jag funderar på att köpa en Canyon Neuron AL 5.0, och den kommer med 29x2,25 Nobby Nic, men jag gillar bredare däck (har en FB också, och tycker att bredare däck ger mig mer stabilitet och är mycket mer roligt!) Tänken är att inte ha en till FB, men Heldämpad med lite av FB känsla.

Se nedan specs på Canyon.

RAM CANYON NEURON AL
Framgaffel: ROCKSHOX RECON RL WITH A 15X100 THROUGH AXLE
FÄLGAR ALEX MD19 - TRIPLE HOLLOW-CHAMBER PROFIL -19 MM INTERN FÄLGBREDD
Den kommer standard med DÄCK SCHWALBE NOBBY NIC PERFORMANCE, 2,25"

Har inte hittat info på nätet, även frågad deras kundtjänst , men ingen svar ännu.

Tänken är att se om jag kan få in typ 2.6 (Bontrager SR4) eller 2.8 (inte hittat något ännu) , även 3.0 (WTB RANGER eller Bontrager Chupacabra)

Eller eventuellt om nån kan rekomendera mig en vass Heldämpad 29+, är jag jätte tacksam :) Pris ungefär mellan 15 och 20.

Tack!

L.-

2.4 går, men det var iaf gränsen med de däck jag testade om du vill ha något slags clearance för lite vobbel på däck/fälg samt lera osv. 2.8 eller 3.0 är iaf inte en chans i helvete. 29" heldämpad plus finns inte i den prisklassen, sorry. Däremot ska enligt uppgift Rock Machines endurohoj klara 27.5+. Radon har haft nån plushoj under 20k som varit riktigt bra, men den verkar iaf tillfälligt inte finnas kvar.

hej,

Tack för info :), ja, jag misstänkte samma sak, man måste få plats för lera,osv.
Kanske med 2,5 (Maxxis Agressors , eller Minion DHF II 3C Max Terra)

Tillbaka
Topp