MAXIAVALANCHE Åre

ucc-mega

Ny medlem
MAXIAVALANCHE Åre
Come and join us for the 4th edition of MAXIAVALANCHE in Åre sweden on August 26th and 27th
For pros and amateurs, participate in the stage of Marathon Donwhill with all the best riders Dan Atherto, Franck Parolin, Karim Amour .....
all infos on : www.avalanchecup.com

MAXIAVALANCHE Åre
Sverker försöker hetsa mig till att köra...ska bara skaffa ledigt sen blir det nog till att släpa sig upp.
Åker från Göteborg, men det lutar åt att det blir tåg.

MAXIAVALANCHE Åre
Sorry for taking it in swedish. I just said I am going to race and asked who else is going there for the race.

Hope it is gonna be as fun as last year.

MAXIAVALANCHE Åre
ucc-mega skrev:
-------------------------------------------------------
> Hello
>
> For the moment, 6 girls with you ;-)
>
> Sorry, I do not speak or understand swedish
>
>
> cathy

Thanks Cathy! Hope some more will join! :)

//Kristin

MAXIAVALANCHE Åre
Oh my good! This sounds amazing!

Will it be possible to go down with a All Mountain bike? Or do you need high spec Downhill bike?

Sounds amazing!

MAXIAVALANCHE Åre
koonoi skrev:
> Oh my good! This sounds amazing!
>
> Will it be possible to go down with a All Mountain
> bike? Or do you need high spec Downhill bike?
>
> Sounds amazing!

The elite usually runs on AM bikes with bigger tyres, so that shouldn't be any problem, even though the track in Åre have quite much gnarly downhill parts.

MAXIAVALANCHE Åre
I prefer a downhill bike because you never get to chose the line you want because of all the riders. So the downhill bike is more forgiving but you loose alot in the flat and uphill parts.

Is the track the same as last year and what is new since then?

MAXIAVALANCHE Åre
Det enda på sträckningen som jag vet är förändrat är Easy Rider som har blivit lättare och "snällare". Några av de stenigaste "snälla inte punka"-partierna är tillsnyggade eller omgrävda.

Tycker att banan är ganska snäll förutom vissa partier som är lite plötsligt "ojdå" mitt i väldigt lätta sträckor. Till exempel stenknölen som går till höger om transportleden nedanför V8:an och hålet i vänstersvängen i den nya omvägen precis innan man ska ner i Bräckebäcksleden. Dessa partier är inte så svåra eller läskiga, men kommer plötsligt om man inte är med på dom.

Hoppas för övrigt också att man snyggar till Hjulingen. Inte så att den blir lättare, utan att man går en seriös tur och plockar bort onödiga vassa kantstenar som enbart orsakar punkor. Menar inte att man ska åka fin motorväg ner till målet, men det finns vissa ställen vars enda utmaning är att exakt veta vart man ska sätta hjulen för att inte slakta sina fälgar.

MAXIAVALANCHE Åre
Sorry again I do not speak swedish
Can you ask your question in english ?? Ii will be happy to answer
If the question is do you need a special cycling licence : the answer is YES but you can by a day licence when collecting your number

MAXIAVALANCHE Åre
Hello

Qualification on friday and 2 runs on saturday, yes
But you can also just register for saturday in Amateur Class if you can't come on friday

Cathy

MAXIAVALANCHE Åre
ucc-mega skrev:
> If the question is do you need a special cycling
> licence : the answer is YES but you can by a day
> licence when collecting your number

Yes that was the question, thank you! How much is the day licence?

MAXIAVALANCHE Åre
Någon som planerar en gruppresa eller såmåkande från stockholm? Dela bil/boende?
Antingen köra fred/lörd eller endast lörd.

/Lasse

MAXIAVALANCHE Åre
om det är någon som passerar SUndsvall och har plats för en gosse och hans cykel så kan jag vara intresserad.

behöver inget boende eller hemresa, utan endast uppresa
tack och hej!

MAXIAVALANCHE Åre
Hahaha, gud vilken tönt man framstår som. Jag hade helt förträngt att de intervjuade mig efter målgång och det med all rätt verkligen. Jag behöver mediaträning i hur man verkar cool och oberörd fast man är helt död och knappt vet vad man heter; någon som har några tips? ;)

//Kristin

MAXIAVALANCHE Åre
Kristin skrev:
> någon som har några tips? ;)

kristininvers.png

Tillbaka
Topp