Maxxis minion, grymma däck!

D i U

Aktiv medlem
Jag har kört med maxxis minion 2,3 däck sedan mitten av januari nu ett par timmar i veckan på blandade underlag, både lera å blött samt lite torrare underlag i helgen. Däcken klarar ju allt, känns trygga och med grepp i överflöd hur jag än kör.
Bästa däcken jag kört på hittills!

Ja det är väl inte för inte det finns en hel drös Minion-kopior. Egentligen skulle man kunna skita i alla däcksfunderingar och bara köra Minions rakt av till allt. Men det är för förnuftigt :)

Personligen följer jag Rattnalles råd. Kompletterar med olika bakdäck beroende på säsong, jag hittar ingen anledning att byta.

Dessutom får man starka ben.

Nä seriöst, första gången då jag som relativt oerfaren cyklist jag fick monterat sådana på min gamla 26" HT - herrejösses vilken skillnad.

Måste nog köpa dem i år. Eller NNN. Eller... NEJ! Förnuftet måste fångas!

Kör DHF/ DHR 3C MaxxTerra. Satan vilket grepp men inte alls trögrullat som man kan tro! Men ett Minion SS känns liiiiiite för riskabelt till sommaren. Får kanske köra med DHR året om... eller aggressor?

Minion SS fungerar alldeles utmärkt till det allra mest sommartid. Folk verkar generellt rätt rädda för att tappa grepp bak, men man missar inte speciellt mkt grepp med SS, trot eller ej.

Luthman Photography sa:
Minion SS fungerar alldeles utmärkt till det allra mest sommartid. Folk verkar generellt rätt rädda för att tappa grepp bak, men man missar inte speciellt mkt grepp med SS, trot eller ej.

Ska nog fan ta och testa SS....

Luthman Photography sa:

Hur är Minion SS jämfört med Slaughter?

(Det verkar var många recensenter som tycker Maxxis variant på SS är lite sisådär, Rock Razor ska vara bättre tydligen.)

theBrand sa:
Luthman Photography sa:

(Det verkar var många recensenter som tycker Maxxis variant på SS är lite sisådär, Rock Razor ska vara bättre tydligen.)

Lite olika stl på sidodubbarna, jag märker ingen skillnad iaf.

theBrand sa:
Luthman Photography sa:

Greppmässigt upplever jag ingen skillnad, SS har dock bekvämare casing. Jag har bara kört Slaughter Grid och det är lite flr styvt för min smak, svårt att pricka rätt med lufttrycket flr att få rätt kombo av kontroll och opunka.

xdr sa:
Det känns så orättvist när resterande happy diskuterar semislick, här uppe har vi inte tagit av dubbdäcken.

Surt sa räven om rönnbären. Själv hoppas jag att man får ta av dubbdäcken innom 2 veckor. Helgens värme och blåst tog mycket snö och is.

RasmusOlofsson sa:
Minion 3c rullar riktigt dåligt :O
Hade velat prova minion DHF fram och något maxxis med mindre mönster back

Jag kör DHF fram och Ikon bak (27,5*2.35 3C/EXO/TR) och det funkar över förväntan bra så länge det inte är för blött/geggigt.
Bre grepp på hällar och bra rull.
//T

Jag nyttjade velociped igår tillsammans med en herre som beklätt sina fälgar med förkastare. Detta var i och för sig på hanses Pole 110 så det är ju mer av en xc-raket. Karln i fråga trakterar dock denna med mycken snabbhet och han verkade nöjd.

Luthman Photography sa:
Jag nyttjade velociped igår tillsammans med en herre som beklätt sina fälgar med förkastare. Detta var i och för sig på hanses Pole 110 så det är ju mer av en xc-raket. Karln i fråga trakterar dock denna med mycken snabbhet och han verkade nöjd.

Mycket intressant min herre!
Kan man på bas av eder observation även dra en sådan slutsats att:
-En velociped i undertecknads ägo kommer att äga mycken snabbhet med dito bakdäck.
Eller är det måne att å händelserna i förväg?

Mvh
Ängslig i busken

Vilket Minion menar ni?

Minion.PNG

theBrand sa:
Luthman Photography sa:

-En velociped i undertecknads ägo kommer att äga mycken snabbhet med dito bakdäck.

Mvh
Ängslig i busken

Jag tror att min herre har gjort en korrekt bedömning.

Luthman Photography sa:
theBrand sa:
Luthman Photography sa:

Mvh
Ängslig i busken

Jag tror att min herre har gjort en korrekt bedömning.

Vågar man spörja traktören om en solution som omvända fartens slav till dess herre? Enligt gängse former te sig sådant blifva omåttligt kräfvande på styrka, följande av att velocipedryttaren till oanständigt låga nivåer anpassa ringtrycket tills eftersträvad passlighet uppnås. Dristar min herre sig, att även fara ringlöst?

Tillbaka
Topp