[Mek] Stronglight CT2 klingor på XTR 07
Jag har problem med att få rätt på framväxlingen efter att ha monterat Stronglight CT2 klingor (XTR 07 specifika) på mitt XTR 970 vevparti.
Växlingen blir helkass hur jag än försöker med att ställa in framväxeln (XTR 970). Jag har ny kedja och ny kassett också. Jag har både problem med att växla upp till stora klingan och att växla ned till lilla klingan, dvs. det går oftast inte.
Jag har även provat att flytta distansen innanför vevlagret för att ändra kedjelinjen.
Nu har jag bytt vevparti till XT 760. Då fungerar det. Jag ska prova att byta tillbaka till XTR vevparti med (slitna) originalklingor.
Har någon råkat ut för samma problem?
Någon som inte har fått problem med Stronglight CT2 för XTR07?
Edit av the_TnT: Inte SKRIKA i rubriken, tack.
Växlingen blir helkass hur jag än försöker med att ställa in framväxeln (XTR 970). Jag har ny kedja och ny kassett också. Jag har både problem med att växla upp till stora klingan och att växla ned till lilla klingan, dvs. det går oftast inte.
Jag har även provat att flytta distansen innanför vevlagret för att ändra kedjelinjen.
Nu har jag bytt vevparti till XT 760. Då fungerar det. Jag ska prova att byta tillbaka till XTR vevparti med (slitna) originalklingor.
Har någon råkat ut för samma problem?
Någon som inte har fått problem med Stronglight CT2 för XTR07?
Edit av the_TnT: Inte SKRIKA i rubriken, tack.
Senast redigerad av en moderator: