Mekartips - Bontrager Aeolus 5 - Tub till kanttråd

Hej,

Jag har köpt ett par använda Bontrager Aeolus 5 med påklistrade tubdäck. Vill helst köra kanttråd och vänder mig till er för tips. Går det att konvertera dessa till kanttråd?

Letar på nätet men hittar inte mer info, skickar med bild på fälg, ser ut som de är kanttråd och/eller tub som gäller. Kan någon ge klarhet i detta?

Tack på förhand,
David
211320D5-741B-46D6-9CD7-79972A96E11C.jpeg

Verkar mycket konstigt att det skulle finnas fälgar där man kan växla mellan tub och slang.
Etiketten antyder det men jag ställer mig ändå tvekande. Försökt googla men hittar inget som antyder att sådana fälgar funnits.

Nja, enda sättet är att byta fälgarna - det är mer eller mindre dyrt och krångligt (beroende på vad man ersätter med och huruvida man kan/vill återanvända ekrarna, samt om man har tid/kunskap/förmåga att bygga själv) och jag har svårt att se det som rimligt att bygga om ett par (hela, friska och fungerande) kolfibertubhjul.

Det fattas inte beggade finkanttrådshjul på marknaden och det finns kanonbra nya budgetalternativ från webbjättarna, så vill du ha kanttråd är det läge att sälja hjulen du har (fina - hade kunnat tänka mig dem själv!) och skaffa något annat istället för att gå någon medelväg med att försöka göra om dem.

Eller så förlikar du dig med att köra på tub och upplever den där exklusiva känslan.

Tillbaka
Topp