[Mekhjälp] kedjestryrare + vevlager

ze93

Aktiv medlem
Sitter just nu mest och bara suckar. Har skaffat ett nytt Saint-vevlager plus vevarmar till DH:n. Men när jag idag tänkte byta ut det så upptäcker jag att jag kan inte montera kedjestyraren och vevlagret tillsammans.

Om jag sätter på vevlageret först så kan jag inte trä över styraren så att man får den mot ISCG-fästet och om jag monterar styraren först så kan jag inte skruva in vevlagret så att det blir tight mot ramen och det känns som om det inte är riktigt som det ska. BB:t är 73mm så använder en distans på drivsidans vevlagerskål vilket det står i monteringsanvisningen att man ska ha.

Ska styraren vara kompitabel med Hollowtech II? Känns som att hålet där vevpartiet ska gå igenom är nån mm för litet men satt ett Raceface diabolus-lager på innan och det har väl samma dimensioner som Hollowtech II...
Är första gången jag mekar vevlager så är ju möjligt att jag har gjort fel men förstår inte vad isf.

P5311666.jpg ht=544

P5311667.jpg ht=544

P5311668.jpg ht=544

Är det skillnad på chainlinen mellan Saint och diabolus? Om man stoppar dit alla distanser, så som man ska ha på 68mm BB, så går det att få dit delarna men då blir ju kedjelinjen mellan framklinga och styrare helt fel...
Tror nämligen att alla distanser satt på på diabolus-lagret (dum som inte kollade)

Tacksam för svar
/Johan

Hallå i solen å du sitter å mekar :) Det e generation 1 på kedjestyraren. Så den går inte över lagret som nyare generationer gör. Du kan ta bort distansen på drivsidan och använda styraren som distans om nu styraren ligger mot vev-hylsan. Annars så får du helt enkelt göra hålet störe och använda ISCG. Lycka till

/Martin

Det löste sig tillfälligt med lite fulmek. Börjar luta åt att skaffa ny styrare ändå eftersom den här är sprucken på ett ställe också.

Var inte meningen från början att jag skulle meka så värst länge nu när det var kanonväder men tog en korttur med XC:n då och då för att stilla abstinensen ;)

Tillbaka
Topp