Mekställ från verktygsboden?

Det ser ut som de ställ som Lidl säljer ett par gånger om året för 299 kr. Jag har ett sånt och det gör absolut sitt jobb.

Mitt lidlexemplar var för taffligt för att hålla cykeln upprätt när man fäste den i sadelstolpen. Köp ett kvalitetsställ direkt, det borde jag ha gjort.

benen är inte ivägen, dem går att ställa steglöst, dem sticker inte ut så mycket
om du inte har för tung och stor hoj så att du behöver fälla ut benen till max.
Jag är hur nöjd som helst, och så blev det pengar över till annat!

Park Tools PCS-9 e ett riktigt nice ställ men ligger i en heeeelt annan priskategori tusenlappen extra kan man ha till mycke annat ska man inte mecka dagligen hela dar o upp o ner me cyklar 100 ggr så e haralds funkis för hobbybehovet men helt klart vill man lägga lite extra så satsa på Park Tools vil man ha ett billigt enkelt så köp haralds

Oggler sa:
Är inte benen ivägen? Andra ställ jag sett har liksom två armar som går jäms med golvet.

De två benen som är bakåt var i vägen för mig, som inte har så gott om utrymme. Med två ben som du beskriver, får man in det hela mot väggen lite bättre.

Jag har både Biltemas och Lidls ställ och tycker båda är funkis. Visst det är inte Park Tool kvalitet på greppklon men det funkar. Enda problemet med Biltemastället som har 2 ben i ett V är att vissa cyklar blir framtunga när man tar bort bakhjulet när cykeln är i stället och det välter framåt. Detta händer inte med Lidl stället som har 4 ben. Så jag skulle säga att om pengar inte är en issue köp Park annars funkar de billiga jättebra för hobbybruk.

Tillbaka
Topp