Mektråd - byta hydralisk dropper (Reverb) till vajjerdropper

Jag har en RockShox Reverb A2 som strular. Köpte en beg. bra vanlig vajjerdropper för ett tag sen men har inte kommit mig för att ta tag i bytet. Hur fäster jag vajern i hydralslangen för att få med den igenom cykeln (intern dragning) när jag drar ut hydralslangen? Jag har såna där kopplingar för hydralslang till hydralslang någonstans men inte mellan vajjer och hydralslangen. Någon som har idé?

Tiden gick och jag tog inte tag i problemet, tills idag. Nu är nya kabelhöljet på plats med ny vajjer i, men då inser jag att jag saknar två delar (som säkert försvunnit i flytt mm.).

Vetefasen vad delarna heter så googlandet blir inget vidare. Så nu blir det bildgissartävling!

Bild 1
I slutet av vajern i kopplingen vid droppern behövs ett litet stopp som man kan skriva åt med ex. insexnyckel.

Bild 2
Eftersom fästet för dropperreglaget även fungerade som fäste för bromshandtaget behöver jag nu ett nytt sånt fäste. Bytte ju från hydraulisk till vanlig vajer så det går inte att använda gamla reglaget.

Bilagor

• IMG_2729.jpeg
    IMG_2729.jpeg
    460.3 KB · Besök: 42
  • IMG_2730.jpeg
    IMG_2730.jpeg
    516.9 KB · Besök: 42
Senast ändrad:
Tanken är att stoppet är vajertunnan, med det berör på om man kan fastna vajern i reglaget utan tunnan.

Du kan köpa en Stam bromshandtagfäste i en valfri onlinebutik. Om ditt reglage är Matchmaker kompatibel är det trevligt med Matchmaker.

Tillbaka
Topp