Mellanchef måste köpa räjser

ElVikingo

Aktiv medlem
Hej Happy!

Vi skall alla den vägen vandra och efter att varit mellanchef i massa år står valet och kvalet mellan paddel eller rejser.
Efter som jag hittills varit klädd i baggy trousers, flanell och druckit billig lager så skall jag stila mig
Just nu står jag i valet och kvalet mellan https://www.canyon.com/en-es/road-b...e/al/?srule=sort_price_ascending&start=0&sz=4

Endurance 7RB
Endurance 6
Endurance 7

Har någon annan ett bra förslag?

När Cykeln är löst går vi på skor, pedaler och färgmatchning

Ja, om man bryr sig om såna saker. Mina räjser har 20 och 11 år. De har 0 andrahandsvärde, men inte för att de inte har skivbromsar.
I vanliga fall håller jag med dig, min HT är 9år, har gått som Pendlare, Stigar och bikepacking herke. Finns ingen anledning för mig att byta den, Den dör hemma hos mig.

Om vi vänder på steken, vad för själ är det att ta DB? En med skivbromsar kostar en tusing mer bara?

Det är viktigt med hierarkier. Du bör signalera viss underdånighet mot chefer över dig, samt att du står på en högre nivå än dom du har under dig.

Om det är ett stort företag med många nivåer så är det lite knivigare, men på ett med några få olika nivåer skulle jag säga en racer för max 50K, och inte under 30K. Inget svenssonmärke, något lite udda - i betydelsen inte så känt av svensson. Om vi snackar Shimano så Ultegra, eller möjligen Dura Ace men inte Di2 i så fall.

Det är viktigt med hierarkier. Du bör signalera viss underdånighet mot chefer över dig, samt att du står på en högre nivå än dom du har under dig.

Om det är ett stort företag med många nivåer så är det lite knivigare, men på ett med några få olika nivåer skulle jag säga en racer för max 50K, och inte under 30K. Inget svenssonmärke, något lite udda - i betydelsen inte så känt av svensson. Om vi snackar Shimano så Ultegra, eller möjligen Dura Ace men inte Di2 i så fall.
Internationelt företag som annordnar ett av industrins kändaste cyckellopp varje år. Företaget är så stort att det är knte bara nivån utan de olika avdelningarna spelar in. Så kanske skulle jag lösa en begagnag Btwin os spöa all?

Helt allvarligt är sugen på Canyon eftersom MTB är därifrån och har varit klanderfri i 9 år

Senast ändrad:
Giant har ju några såna serier. Jag köpte en sån, dock efter jag lyckades skaka av mig mellanchefstiteln och fick mer tid att cykla.

Omega e la en dyr klocka? Finns nån klocktråd, kolla u den sen kanske du vill köpa det ist f en cykel? ?
Litsmustestet för alla mellanchefer är en rolle, förslagsvis en datejust eller explorer, helst vintage, lagom bling kontra hierarkin man befinner sig i, om det är för dyrt är man helt enkelt mellanchef på fel ställe och bör söka sig vidare!

Jag skulle köpa en bättre begagnad hoj om jag var du. Finns ingen anledning att lägga ut så mycket pengar innan du vet hur du vill sitta på en cykel och därmed vilken storlek du ska ha. Själv hade jag för stor ram på min första hoj eftersom jag sitter mer upprätt. Du kan dessutom utgå från att du kommer vilja köpa någonting i det finare segmentet om du fastnar för cykling. Jag har trivts med Specialized, men det finns många märken som gör bra cyklar. Jag skulle dock hålla mig till premiummärken eftersom du förmodligen kommer sälja din första hoj redan efter något års cykling och det är lättare att kränga ett bra märke. Lycka till!

Vad kör dom andra mellancheferna på mellanchefs-rundorna? Lite mer allvarligt så är det bra att förhålla sig till vad cykelkompisarna har, oavsett vad dom jobbar med.

Vet ej din längd men denna är roligare än en Canyon. ?

Hur legit är det där företaget? Får just nu massor med reklam från dom med cyklar som är så fula/underliga att de väcker ett visst habegär... och priser som inte avskräcker...
Men har inte riktigt vågat klicka mig in och titta närmare...

Tjena!

En liten varning när det gäller Pinarello är lååånga väntetider på reservdelar och hutlösa priser.
En kund fick tre månaders väntetid på en ny gaffel, en annan fick vänta åtta månader på ett nytt basebar till sin Bolide. Som dessutom kostade 29000:-(!)

Opel Omega betalar Inge Pinarello idag Patrik. De dagarna är förbi.
Om man inte råkar ha en Lotus Omega. ;)

Vad kostar en Lotus Omega?

Nypriset var runt 460 000 kronor. Det var väldigt mycket pengar, dubbelt så mycket som en Opel Omega i standardutförande, men sett till vilka bilar den tävlade mot prestandamässigt var den riktigt billig. I dag kostar ett fint exemplar omkring en halv miljon kronor, och priserna lär fortsätta öka

I vanliga fall håller jag med dig, min HT är 9år, har gått som Pendlare, Stigar och bikepacking herke. Finns ingen anledning för mig att byta den, Den dör hemma hos mig.

Om vi vänder på steken, vad för själ är det att ta DB? En med skivbromsar kostar en tusing mer bara?

Prisskillnaden är riktigt små. Jag tycker om enkla cyklar som är enkla att serva, så jag är nöjd att vi har fälg bromsar på alla lvgcyklar i familjen. Om du planerar att köra i dålig väder är skivbromsar klart att föredra.

Jag tycker att Canyon är ett bra val, också till mellanchef (och tycker att Pinarello gör de fulaste lvgcyklar som finns).

Tillbaka
Topp