[Mental Note:] sommarvärme = ta med mer vätska

• Trådstartare Trådstartare mvp
  • Start datum Start datum

mvp

Ny medlem
Tjo!

DSC00565s.JPG

Nyss hemkommen från en fantastisk dag på cykeln (59 km: Bromma-Liljeholmen-Hellas Blå/Grön-Skarpnäck-Liljeholmen-Bromma) kan jag bara konstatera: mer vätska hade varit en höjdare. Hade bara en 0.75:a vatten med mig, den var slut långt före golfbanan på gröna (trots ransonering). Korkat. Tänkte innan jag stack hemifrån: "Varmt ute, bäst jag slänger ner en andra vattenflaska i ryggan", men nån idoit-del av mig tyckte tydligen "Det löser sig nog ändå". "Det löser sig". Bra där. Alltså stod jag utan vatten redan efter halva rundan... Tänkte göra lite annorlunda nästa tur.

I detta fall löste det sig visserligen när jag kom fram till masterna - fick lite vatten av ett par vandrare som väl kände sig lite förlägna efter att deras rottweiler/dobermann/björn "Melon" rusat fram mot mig och fullständigt skrämt skiten ur mig (nästan iaf).

Förutom detta hade jag en kalasbra dag i skogen. Har aldrig kört så bra tekniskt som jag gjorde från, ehmn, "t-korsningen med grus där gröna fortsätter rakt fram upp i skogen" fram till masterna. Kändes kul att vara i zonen för en gångs skull. Kanske lär mig så småningom.

Nåra få bilder på: http://www.pfaler.se/mikael/photos/20050618 - Cykeltur/.

Dags att bege sig till staden för lite b-vitamin-recovery.

/Micke

Kul att det går bättre nu Micke. Ta ett par b-vitamindoser för mig också! Jag kör vidare på druvspåret..
/J

Tillbaka
Topp