Mera Lera 12-timmars 2011

• Trådstartare Trådstartare dag
  • Start datum Start datum

dag

Aktiv medlem
Lördagen den 20 augusti 2011 är det dags för den andra upplagan av Mera Lera 12-timmars i Linköping!

Precis som förra året kör vi på Mera Lera MTB:s XC-bana i Linköping, med varvning vid Vidingsjö motionscentrum. Ställ upp solo eller i lag om tre eller sex personer. Du kommer garanterat att ha hur kul som helst! Och möjligen bli lite trött också.

Läs allt om loppet här: http://www.ml12h.com
(kolla genom vårt forum för deltagarnas intryck från förra året!)

Anmälan öppnar den 14:e mars, och den som är snabb med att anmäla sig kan få köra gratis!

/Dag

JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Perfekt, dagen innan PBP-starten....

Blir fint att köra och iväg till flyget i ilfart efter målgång......

Freddie L skrev:
> Äntligen!

+1. Annat upplägg i år. Men solo blir det.

Freddie L skrev:
> Helstelt singelspeed? ;-)

Jupp, dessutom skall jag köra naken. Lätt att spola av efter varje varv. Dessutom inga brallor där all lera (ja, det kommer att bli lerigt) fastnar och skaver.

Det enda som återkommer är kalla pannkakor med socker. Det var the shizzle.

//Erik

Formera era lag så att ni kan vara med i jakten på de fem gratis startplatserna!

14/3 kl 20.00 öppnar anmälan.

De fem första anmälda som har betalat en vecka senare får tillbaka sina startavgifter när de hämtar startkuverten vid tävlingen, precis som förra året.

Mikva skrev:
> Om jag inte hade varit en sådan kyckling hade jag
> anmält mig på studs den 14/3!

Det är ingen ursäkt, googla på "Kyllingen fra Tølløse".

Grilla kan man på en grillplats vid tävlingscentrum. Och dessutom längs banan på ett par ställen.

El till kylväskan kan vi nog inte lova. Vi har ju el för TC, men inte som service till alla deltagare. Alltså: räkna inte med tillgång till el.

Är du sugen ska du komma och åka, det blir helskoj!

Freddie L skrev:
> Har Cerro anmält sig än? Vill ju inte ta hans
> chans på gratis-start! ;-)

Eftersom jag flyttar till Norge snart och sen ska till Tyskland och köra Trans Schwarzwald samtidigt som ML12h går. Men hoppas Björne och Snigel får köra gratis, laget jag hejjar på i år

Freddie L skrev:
> Ok! Då anmäler jag mig nu! ;-) Hade trevligt i
> Tyskland!

Bra, tycker fler ska göra som dig och anmäla sig. Grymt kul tävling och en bana som inte är tråkig för fem öre.

Inför årets race har jag tagit ett steg bakåt vad gäller arrangemanget av en enda anledning: jag vill kunna hoja själv också!

Nu är alltså "Team Babyhull" anmält, med mig, Per Nobrant och Henry Andersson från Mera Lera MTB.

Plocka nu ihop era lag och anmäl er! För bara ett några futtiga hundringar får ni ett halvt dygn med skojig cykling och kränkning av era medmänniskor. Prisvärt!

/Dag

Bump!

Nu är det två veckor kvar innan vi höjer avgiften.

Just nu ser antalet anmälda ut som följer:

* 7 st solo-herrar varav två danskar, men då finns det flera säkra startande (som fjolårsvinnaren till exempel) som inte är med i listan ännu. Ska vi tro på ett solo-startfält på minst 15 personer?

* 7 st 3-mannalag varav två danska, även här tror vi på ett stort mörkertal. Notera att vi måste säkra att ett danskt lag inte tillåts dominera på svenska rötter och stenar - vårt adelsmärke. :)

Ett flertal åtgärder på banan är planerade eller genomförda och vädret blir givetvis varmt och torrt i år.

Seså, anmäl er nu. Det är dumt att betala för mycket! ;)

www.ml12h.com

Bump!

Skynda att anmäla er till denna fina tävling som pågår i 12 timmar, bara 7 dagar kvar tills det blir högre avgift. Det går även att anmäla sig efter den 31/5 till en lite högre avgift.

www.ml12h.com

Tar ni med "skidbacken" i år? Nu när jag tänker tillbaka, nästan ett år efteråt, så tycker jag att det kanske kunde vara lämpligt. Jag menar, vad jag minns, blev man ju knappt trött. Jag sprintade ut på mitt sista varv (nr 14) med massor kraft kvar i benen, fräsch, snygg och torr. Har ni planer på att vattna banan i år? Vad jag minns blev man på gränsen till torr i halsen pga av dammiga stigar, besvärligt.

;-)

Betalar in nu! Ingen återvändo, dags att börja träna lite...

> Tar ni med "skidbacken" i år? [...] Jag menar, vad jag minns, blev man ju knappt trött.

Hehe... Vi kanske skulle ha ett valbart stickspår för de hurtigbullar som känner sig lite piggare än alla andra! ;-)

/Robert

Hej,
nu är det bara timmar kvar av anmälningstiden om man vill cykla jättejättebilligt. Från och med midnatt är det bara jättebilligt! Passa på nu.

Team Babyhull väntar på att få kränka dig och ditt lag ;)

/Dag

Trevligt, ni verkar ha städat undan all lera som ni hade spridit ut förra året :)

Kom igen nu alla gnällspikar, anmäl er till förra säsongens helt klart roligaste och bästa tävling! Ser riktigt fram emot årets upplaga.

Ser ut som något träningsläger på sydligare breddgrader, soligt och torrt... Säkert att det är samma bana? ;-)

Den låten till filmen skulle man ha nytta på varv elva. Sjukt peppande!

fredrikw: Tyvärr är ju detta inte ett långlopp i Storstockholm. För en del kan det nog vara lite för många mentala barriärer att komma förbi för att våga prova... Eller? ;-)

edicviz skrev:
> Update på anmälda:
>
> 12 solo-herrar
> 12 3-mannalag
>
> Det är inte längre busenkelt att ta en
> pallplats. :)

Nä, för det var det ju tidigare.

Blir sköj detta.

//Erik

Freddie L skrev:
> fredrikw: Tyvärr är ju detta inte ett långlopp
> i Storstockholm. För en del kan det nog vara lite
> för många mentala barriärer att komma förbi
> för att våga prova... Eller? ;-)

Bor man i de södra förorterna ligger Linköping inte längre bort än en normal dags pendling till Kista ;)

/Dag

fredrikw skrev:
> Trevligt, ni verkar ha städat undan all lera som
> ni hade spridit ut förra året :)

Idag hade nån skurk puttat tillbaka geggan igen. Jaja, fram med hårfönen igen.

/Dag

Erol skrev:
> edicviz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Update på anmälda:
> >
> > 12 solo-herrar
> > 12 3-mannalag
> >
> > Det är inte längre busenkelt att ta en
> > pallplats. :)
>
> Nä, för det var det ju tidigare.
>
> Blir sköj detta.
>
> //Erik

Jag menade att det ett tag såg ut att bli busenkelt att ta en pallplats 2011 när det bara var två-tre anmälda i varje klass, inte att det var busenkelt 2010. :)

Det är redan nu ett så starkt fält 2011 att pallplatserna kommer att ha hög skrytfaktor och svårare kommer det att bli, flera snabblag väntas.

Vi väntar fortfarande på damlag, dam-solo och 6-mannalag!

Bump!

Nu är det ungefär en månad kvar till den episka utnötningskampen i Vidingsjöskogen. Vem/vilka är hårdast? Vem bonkar? Vem får psykpunka?

Vi har plats för fler i alla klasser. Anmälan är öppen till 6/8. :)

Titta, Cerro har redan berättat om 3-timmars :)
Man kan nu anmäla sig till detta lopp genom att gå in på http://www.ml12h.com (iofs inte alls nödvändigt - det går fint att bara dyka upp på morgonen den 7:e).

Sista anmälningsdag för 12-timmars är den 6:e augusti, så börjar det bli bråttom att samla ihop polarna och anmäla ett lag!

/Dag

Funderade på en sak på dagens långpass:

Varför är alla cyklister som beklagat sig över alla "snabb-på-grus-men-långsam-på-stig"-cyklister på våren och sommarens långlopp i cupen (undantaget Engelbrektsturen) inte anmälda till Mera Lera 12-timmars?

Mera Lera erbjuder en proffsig tävling där man får köra sig tvärslut på bara teknisk stig och kör man i lag kan man ju välja hur länge man vill köra åt gången. Varvet är ungefär 30 min (+8 min/-4 min): publikvänligt, bra stämning och spänning.

Nu har ju iof anmälningstiden för föranmälan gått ut, men det finns alltid möjlighet att anmäla sig på plats på morgonen.

Ingen grusväg så långt ögat når och bara snabba skogscyklister till start - så vad väntar ni grusvägshatare på? Bättre än så blir det ju inte ;)

Jäklar vad kul detta ska bli i år igen :D

Vi kunde ju inte sagt det bättre själva DrGT! :)

Faktiskt skrev jag fel i ett inlägg ovan, anmälan är öppen till imorgon 8/8, så ännu är det tid för fler grusvägshatare att ställa upp och visa tåga och dådkraft.

Vi kan också ta emot en del efteranmälda, men inte hur många som helst eftersom nummerlappar med rätt nummerserier måste göras i förväg. Risken att bli utan start om man åker ner oanmäld är dock mycket liten.

Idag avklarades gratis-testloppet Mera Lera 3-timmars. 14 soloåkare och ett lag kämpade i det minst sagt ogynnsamma vädret. Glädjande nog blev det långt ifrån oframkomligt på banan trots en massa regn. Idel glada miner från deltagarna får oss att tro att det var skoj också.

Vi testade framgångsrikt vår semi-manuella timing med live-resultat på interwebben. Denna kommer naturligtvis att vara i drift även på 12-timmars så att de närmaste kan följa framfarten under loppet.

De senaste banförbättringarna fick sitt elddop, men en hel del mer kommer att göras innan start för "the real thing".

För att inte beskyllas för falsk marknadsföring vill vi upplysa om att banans ca 8 km innehåller ca 200 m grusväg, ca 300 m hårt motionsspår och ca 200 m asfalt (cykelbana vid varvningen). :)

Mer från dagens (och kommande) lopp finns på: http://www.ml12h.com

edicviz skrev:
> För att inte beskyllas för falsk marknadsföring
> vill vi upplysa om att banans ca 8 km innehåller
> ca 200 m grusväg, ca 300 m hårt motionsspår och
> ca 200 m asfalt (cykelbana vid varvningen). :)

Men asfalten är ju nödvändig eftersom man måste lyfta blicken från underlaget innan varvning! ;)

Kommer också ihåg gruset och motionsspåret. De kommer efter typ 7 km non-stop-stig och välkomnas av rygg och armar :)

Tillbaka
Topp