Merida MTB marathon 2009

Merida MTB marathon 2009
Jag och två till från Halmstad ska troligen köra. Körde senast 2007 och det var lerfest... Hoppas på bra väder för det är en snabb och fin bansträckning.

Merida MTB marathon 2009
Mtb-marathon i Hilleröd är Danmarks största långlopp, räknat i deltagare. För oss i sydsverige är det dessutom nära, från ex Halmstad är det 11-12 mil... Loppet är inte alls lika kuperat som många svenska långlopp men inte heller platt. Banan går mest i bokskog och består endast av 3 km asfalt. Gott med snickersbitar vid kontrollerna också...

Merida MTB marathon 2009
Hur många deltagare ungefär? Hade funderingar på att köra ett år men blev aldrig av då jag inte kunde ta mig dit då.

Merida MTB marathon 2009
En cykel till pappsen och skumpa till "Varberg" som sa åt mig att sparka på veven. Tack!

//Katarina

www.cykelmygg.se

Bilagor

• IMG_6543.JPG
    IMG_6543.JPG
    106.7 KB · Besök: 24
Merida MTB marathon 2009
Fina priser och bra tävling av dig! Jag trodde först att det var din cykel men den såg lite hög ut fram... För min del gick det helt ok, 4 timmar jämnt, och bisarr snittfart på nästan 26 km/t. Jag kör inte särskilt mycket snabbare solo på min racer... Klart mest snabbåkta långloppet jag kört någonsin. 1 timme snabbare för min del än 2007-års gyttjebad.

Tillbaka
Topp