Merida ombyggnad till ebike

Har en 7-växlad merida hybrid som ska få eldrift till hösten/vintern.
motorn blir tongsheng coaster brake, så långt är allt klart.
Men batteriet vållar lite hyvudbry, var köpa, några tips på pålitliga leverantörer av långlivade batterier.
Inga problem att handla från kina eller var som helst för den delen.
Kan man lita på att tex en kinasäljare säger att det är samsung, lg, eller panasonicceller, som tål 1000 cykler?
Har hittat tysktillverkade, men har lååång leveranstid.
Några tankar kring detta eller andra tips och hejarop mottages varmt.

Har köpt från eBay uk/de men det är absolut ingen garanti för att det är kvalitet i packen.
I den här hembyggesvängen är det rena lotteriet med batterierna. Även om försäljaren hävdar att det är en viss kvalitetscell så vet de att i stort sett ingen av kunderna kommer plocka itu packet för att kontrollera det, så ingen kommer syna en lögn.

Jag har hört mycket gott om em3ev som bygger egna packar. Sedan finns ju luna cycle men då åker man på massa frakt o tull från US of A

Säkert inte lika billigt som eBay och andra importer men Batteridoktorn säljer ju färdiga packa också, och han har gjort sig ett namn som kritiker av dåliga batterier så där skulle jag nog i alla fall lita på att det är bra celler han haft i.

Har hittat på tyska enerprof, som tillverkar på beställning, just nu en tillverkningstid på 30 arbetsdagar, vilket känns drygt.
Vissa av batteridoktorns packar är väl inte av egen tillverkning som jag förstått det.
YosePower är en jag fastnat för på ebay, men vad vet man, nästan så det känns att det lönar sig att köpa en kinapack o använda så länge den funkar, och sedan låta batteridoktorn renovera den.

Har en 7-växlad merida hybrid som ska få eldrift till hösten/vintern.
motorn blir tongsheng coaster brake, så långt är allt klart.
Men batteriet vållar lite hyvudbry, var köpa, några tips på pålitliga leverantörer av långlivade batterier.
Inga problem att handla från kina eller var som helst för den delen.
Kan man lita på att tex en kinasäljare säger att det är samsung, lg, eller panasonicceller, som tål 1000 cykler?
Har hittat tysktillverkade, men har lååång leveranstid.
Några tankar kring detta eller andra tips och hejarop mottages varmt.
Jag har handlar ett 17,5 Ah batteri på aliexpress från UNITPACKPOWER Official Store och är nöjd hittills.
Har sett kanaler på youtube där andra också är nöjda med dem.
En del av sortimentet finns i Europa så leveranstiden blir kort och inga extraavgifter tillkommer (Tror jag... Läste någon stans att detta kan komma att ändras.)

Man jag har inte öppnat batteriet för att se om de utlovade cellerna verkligen sitter där!

På Greenergy Electric Bike Store på aliexpress har jag handlat kit med batterier och motorer. Är också nöjd efter ca ett års användning av dem.

Både dem beställda motorn från tongsheng och batteriet från yose power har kommit för någon vecka sedan.
Gamla vevpartiet demonterat och motorn provmonterad, verkar passa lika bra som jag hoppats.

Tillbaka
Topp