MET 5:th element vs. Stradivarius

Freke

Ny medlem
Hej!
Jag är på väg att köpa hjälm, och det finns i huvudsak 2 st interessanta:
Met 5:th Element
Met Stradivarius

Vad jag förstått är de varandras motsvarigheter, men den förstnämnda är till MTB och stradivarius till landsväg, om det nu kan spela någon roll. Själv kör jag både och, och det räcker med en hjälm.
Någon som har erfarenheter/åsikter?

Tack på förhand//Linus

Skärm är bra när man kör MTB för att det skyddar mot lite sol och grenar.
Skärm är skit när man kör landsväg för att man får dålig sikt frammåt.

kör själv med en Stradivarius 2, både på mtb o racer, är riktigt nöjd. o som fredrik skriver, det skulle vara på mtb som skärm kan vara nått, men jag personligen tycker inte det är nån sådan stor fördel. kör ju ändå me glasögon ofta, o ofta behövs inte ens det.

stradivarius:
37695-31.jpg

stradivarius 2:
metstradivariusii.jpg

inte mycket stor skilnad, förutom att ja personligen tycker tvåan ä snyggare :D

men nu är ju tydligen tvåan oxå ersatt av stradivarius 199, som ska väger under 200 gram. men tvåan finns väll ofrtfarande liggandes i nå butiker.

Jag hade valt Stradivarius numera. Köpte och har en 5:th element och den ser och känns bara stor och klumpig. Stradivariusen är riktigt mycket snyggare.

ajajaj.. jag som lutade åt 5:h element vet nu inte vad jag skall göra...
Kan det vara så att Stradivarius är varmare än denna?

Har en 5th Element och en Stradivarius 2 och gillar båda, tycker nog att 5th hjälmen sitter lite bättre på skallen men någon större skillnad är det inte förutom hur dom ser ut.

Jag cyklar både lvg och mtb med en 5th Element.

Ta den som känns bäst på huvudet. Om båda känns lika bra, välj den som är gjord för den typ av cykling som du tror att du kommer att ägna dig mest åt.

Jag tycker också att det räcker med en hjälm.
Fast jag har i och för sig två, 5th Element på sommaren och en gammal hjälm med igentejpade ventilationshål på vintern.

Freke skrev:
-------------------------------------------------------

> Kan det vara så att Stradivarius är varmare än
> denna?

Stradivarius är kall. Så pass kall att jag först kände mig tveksam eftersom jag trots allt bor i Sverige.

Tillbaka
Topp