Mhw - köpa cykel på nätet - blåst?

Omara

Ny medlem
Beställde en cube agree gtc race 2012 av mhw i tyskland i november, betalade och skulle få den på 5 dagar. Leverans blev framflyttad till januari, nu har jag fortfarande inte fått den och nu säger dom att cube har stora leveransproblem och att den inte kommer för än i april.........
Gör den det tro....?
Är jag blåst? Dom påstår sig vara största Cube säljaren i Tyskland.....

Senast ändrad:
MTBiker skrev:
-------------------------------------------------------
> ring dem och fråga.
>
> Personligen hade jag köpt den hos min LBS.

Som Jönköpingsbon säger, så hade jag nog också försökt ringa i första hand. Kan du inte Tyska, eller dom inte Engelska, så försök förmedla ditt budskap så gott du kan via mejl i stället.

Hade nog också försökt få pengarna tillbaka för ett köp i Sverige.

Pengarna tillbaka tror jag inte blir några problem så länge du inte postat kontanter till tyskland.. kontakta din bank annars så tror jag dem hjälper dig..=))

Det låter skumt att det inte skulle finnas några Cube hojar. De kunde ju åtminstone erbjuda någon annan hoj av liknande slag! Jag tycker du ska kontakta dem och göra upp antingen genom att du får pengarna tillbaka eller att du får en annan hoj av samma pris eller dyrare (du har redan väntat sedan NOVEMBER!!!)

Omara skrev:
-------------------------------------------------------
> Eftersom samma modell finns i sverige för direkt
> leverans så börjar man ju ana oråd.........

Men hur svårt kan det vara, kontakta dem via tele eller mail och säg att du vill häva köpet och få tillbaks dina pengar. Du behöver inte ens ange varför.
Om de därefter börjar krångla, ja då kan det vara läge att starta en blåsnings-tråd på happy.

Tillbaka
Topp