Michael Olsson

Michael Olsson
Såhär skriver Vätternrundan i sin pressrelease:

Händelserikt GP!

Nu är såväl Roberto Vacchi Invitational som Bianchi Vättern GP över. Och det blev två händelserika lopp!

I Roberto Vacchi Invitational slogs fjolårssegraren Tommy Prim för att försvara sin titel. Samtidigt kom OS-guldmedaljören Bernt Johansson taggad till tusen. Men det var Bernt som drog det längsta strået idag. Till publikens stora glädje kunde Bernt Johansson under fantastiska former knipa segern. Likt OS-finalen i Montreal -76 blev segraren ledd av en mc-kortege in i mål.

- Inget annat än en succé, konstaterade projektledaren Anna Öhrström.

Vad gäller Bianchi Vättern GP såg det länge ut att vara en ensidig historia. Michael Olsson från Höllviken CK drog ifrån och lyckades till och med ett par varvningar.

- Han var överlägsen och solokörde ett bra tag och med mer än en kvart kvar var det så gott som klart, säger Anna Öhrström.

Men det otänkbara inträffade och en lös hund sprang in vilken Olsson kolliderade med. Han flög en bra bit och landade illa på ansiktet och var tvungen att bryta.

- Jag såg det inte själv men det ska ha sett väldigt otäckt ut. Hans cykel gick rakt av vid gaffeln, säger Anna Öhrström.

Loppet fortsatte och som slutsegrare i Bianchi Vättern GP stod Olssons lagkamrat Linus Dahlberg som dedikerade priset till Michael Olsson. Fjolårsvinnaren Christian Bertilsson körde in på en fin femteplats vilket innebar att Linus Dahlberg tog över ledningen i GP-cupen medan Bertilsson övertog SWE-cup.

-Trots den otäcka olyckan så var stämningen fantastisk och det har varit en härlig kväll. Men nu går tankarna till Michael som återhämtar sig på sjukhuset, säger Anna Öhrström.

Michael Olsson
Mycket tråkigt att han drog omkull, han borde vunnit. Han ledde ju med nästan ett helt varv.
Rykten säger att hunden sprungit lös i stan flera dagar utan att någon fått fatt på den.
Troligen hjärnskakning, inget brutet vad jag hörde.

Michael Olsson
Hyffsat envis kille:

Hur troligt är det att du kan köra i morgon?
– Problemet är att jag har svårt att äta just nu. När du cyklar så långt så måste du kunna äta och drycka. Nu är allt så svullet, så det gör ont när jag försöker få i mig något. Och jag får knappt någon luft när jag andas genom näsan, så det är inte så mycket som talar för att jag kommer att kunna cykla. Men vi får se, jag har återhämtat mig fort hittills.

Han funderar alltså på att hänga med i rekordklungan på lördag. 30 mil på 6,5 timmar.
/J

Michael Olsson
Michael Olsson
matteboy skrev:
-------------------------------------------------------
> DT skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > smurfskit skrev:
> >
>
> > -----
> > >
> >
> http://www.expressen.se/sport/schafer-orsakade-sto
>
> > r-olycka-i-vatternrundan/
> >
> > Oj.
> >
> > De där cyklisthatargrupperna på Facebook får
> > väl spontanejakulation när de läser den
> > artikeln... :-/
>
>
> Inte bättre här heller.
> http://www.aftonbladet.se/sportbladet/cykel/articl
> e16960356.ab

Den reportern måste vara efterbliven på riktigt

Michael Olsson
mamme1 skrev:
-------------------------------------------------------
> sjooons skrev:
> -----
> > Han ska ha lamnat sjukhuset nu, enligt Vacchi.
> Fido?

Nej, reporten på Aftonblaskan.....

Michael Olsson
Det ser i resultatlistan ut att ha gått helt OK för båda svenskarna i Team Argos-Shimano. Mikael Olsson står sig ju väl mot många starka namn i USA Pro cycling challenge. Kul! Hoppas på ett proffskontrakt till 2014!

Tillbaka
Topp