micro spline utväxling

• Trådstartare Trådstartare Nad
  • Start datum Start datum

Nad

Aktiv medlem
micro spline utväxling
Som rubriken lyder.
Finns det en annan drevning till <micro spline då jag inte tycker det stämer så bra mellan 21-18 där blir det för stort hopp i växlingen utan skulle behöva ha 19-17 i stället där eller är det bara att bygga om till HG eller XDR för att hitta en bra utväxling .
För att få det att fungera något så när så kör jag med 38 kugg fram och med ändring av casetten så kan jag gå ner till 36-34 kugg fram och få en bra utväxling .

micro spline utväxling
Och om det är så viktigt
Alldeles för svin dyrt

Vad är för svin dyrt? Att byta body och kassett till XDR blir inte mycket billigare. Tror att man dessutom behöver byta kedja då och kankse också bakväxel och framdrev.

Om jag skulle vill har en tätare kassett skulle jag byta till hyperglide (har dock 11t som minsta drev (plus för mig)).

Senast ändrad:
micro spline utväxling
Vad är för svin dyrt? Att byta body och kassett till XDR blir inte mycket billigare. Tror att man dessutom behöver byta kedja då och kankse också bakväxel och framdrev.

Om jag skulle vill har en rättare kassett skulle jag byta till hyperglide (har dock 11t som minsta drev (plus för mig)).
Då är det enklare att byta till Hg och få det rätt köper man en casset på ali och en body från eu så blir det billigare .

Tillbaka
Topp