[Mikro-RR] Gömmaren och Flottsbro

Hasse#7

Aktiv medlem
Lördagen tillbringades med larsaw och hund i Gömmaren och innebar cykling som jag inte behärskar. Det är karaktärsdanande och bra. Att cykla där man (jag) inte kan med spd medför följande som iofs inte gjorde ont.

20160717_190158.jpg

Cyklingen skedde med min fyndade 26" Zesty och det var på inget sätt cykelns fel att det gick knaggligt.

20160529_120051.jpg

Söndageñ tillbringade jag med min son och larsaw med son i Flottsbro. Eftersom min son inte har skor för spd fick han cykla på Nukeproofen jag köpte tidigt i våras.

20160704_141643.jpg

Jag cyklade på Zestyn och lyckades med detta som faktiskt gjorde lite ont i själen.

20160717_190045.jpg

Det fanns flera glada här idag, bla Henrik83, två från Glasberga som jag inte minns vad de heter, samt några killar från Gävle.
Anläggningen samt banan i Flottsbro är fin och personalen supertrevlig och hjälpsam.
Slutsatser från dagen. Zestyn (jag) behöver flattisar och sonen skall använda den när vi cyklar tillsammans. Båda klarar att åka lift men det är en fördel för sonen att haka ögla runt styrstammen. Övriga ljuspunkter, penicillinkur slut. Moln + ANNAT, semester slut.

Edit: larsaw med litet "l" istf "L", Henke bytt mot Henrik83.

Senast ändrad:
Ajaj... Förstår att det där svider! :(
Repade ben är inget skoj, gaffelben alltså.

Sånnadäringa håriga ben självläker ju som bekant :-D

Ni har så rätt. Eftersom jag med dessa ben är helt oacceptabel som landsvägscyklist måste jag nu göra en mycket senstartad karriär som skogsmulle. Men det är nog sent att bli särskilt bra. Man får vara glad för det lilla.

Nu har jag försiktigt filat ned det höga på benet (gaffelbenet) och tänkte engagera min kära hustru att tvätta med aceton och lägga på en snygg nagellack som jag kan polera efter. Hoppas hon väljer transparent, men man vet aldrig.....

Trots brist på bilder på cyklister som cyklar uppskattade jag den här redogörelsen väldigt mycket. Många småsmil i mungipan. Krya till båda benen och lycka till med nagellacket!

Jackson sa:
Trots brist på bilder på cyklister som cyklar uppskattade jag den här redogörelsen väldigt mycket. Många småsmil i mungipan. Krya till båda benen och lycka till med nagellacket!

Tack! Jag skall försöka bli lite mer actioninriktad på fotodelen framöver. Men det är ju inte direkt så man har telefonen ytterst i kläderna när en stor del av dagen handlar om att liggande krångla sig loss från cykeln i ett av larsaw väl utvalt stenröse.

Kan meddela som avslutning till denna sjukt viktiga tråd att frugan gjorde ett kanonjobb med nagellacken och det blev fan svårt att känna skadan. Vilken färg? Ingen, det blev transparent, så nu ser det repigt ut men det känns inte. Jag skall kolla lite mer noga och putsa lite om det behövs. Jobbet hade garanterat blivit sämre om jag gjort det själv.

Tillbaka
Topp