Min Boxxer låter som att den är av, vad är fel?

Rattnalle

Aktiv medlem
Min Boxxer låter som att den är av.

Chargern är nyservad.

Topcapen på luftsidan är av så det är tomt på luft i gaffeln.

@Glisseur du kanske faktiskt vet.. ?

IMG_2414.jpeg

Spännande ljud! Du tittade ordentligt i ytterbenen antar jag? Bussningarna kan tex inte vara lösa?

Min Boxxer låter som att den är av.

Chargern är nyservad.

Topcapen på luftsidan är av så det är tomt på luft i gaffeln.

@Glisseur du kanske faktiskt vet.. ?

Visa bilaga 638736

Oj. Ja det där var ju min senaste Boxxer och med den upphörde mina kunskaper i ämnet. Ser ut som att det behövs en ny luftfjäder. Eller?

Tror @Preacher är mannen att fråga. Eller Andreas Hansson på MTB Center uppe vid 6:an, han har garanterat grejer på nån dammig hylla.

Oj. Ja det där var ju min senaste Boxxer och med den upphörde mina kunskaper i ämnet. Ser ut som att det behövs en ny luftfjäder. Eller?

Tror @Preacher är mannen att fråga. Eller Andreas Hansson på MTB Center uppe vid 6:an, han har garanterat grejer på nån dammig hylla.
Tänkte mest om det var nåt som hörts förut ?

Det lustiga är att det verkligen inte känns något alls. Den går hur bra som helst. Det bara låter speciellt.

Det var inte så spännande. Den vågiga brickan har fallit i bitar så det blev ett litet glapp.
Den vågiga brickan ska sitta på andra sidan av bottenplattan, det skall vara en låsring där den vågiga brickan(det som är kvar) är nu, som det ser ut på andra underbenet på bilden, annars kommer du få samma problem igen. Ryck ur luftskaftet och se om låsringen är på insidan, annars måste du lösa en låsring också.
Resterande delar av den vågiga brickan borde ligga i underbenet.

Den vågiga brickan ska sitta på andra sidan av bottenplattan, det skall vara en låsring där den vågiga brickan(det som är kvar) är nu, som det ser ut på andra underbenet på bilden, annars kommer du få samma problem igen. Ryck ur luftskaftet och se om låsringen är på insidan, annars måste du lösa en låsring också.
Resterande delar av den vågiga brickan borde ligga i underbenet.
Det där är inte bottenplattan, det är luftfjädern. Gaffel är redan delvis demonterad.

Tillbaka
Topp