Min nya mtb

Christianmtb

Ny medlem
Min nya mtb
Hej allihopa jag är en ny medlem här på happymtb .. Jag har länge velat cykla mtb men väger 95 kg och har dålig kondition . Idag åkte jag in till xxl och såg denna ghost och blev helt fast för cykeln. Det är en 29 tum mtb . Jag har cyklat med den hela dagen och har aldrig haft så kul . Men nu blir det att åka hem och sova då man har jobb imorgon men direkt efter blir det mera mtb cykling !Jag bor cirka 50 meter från Knivsta mtb banan så jag kommer spendera all min fritid där ! Detta är mitt första inlägg och jag hoppas ni kmr trivas med mig ! :)

Tack Med vänlig hälsning, Christian !

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    102.3 KB · Besök: 16
Min nya mtb
Bra tänkt C. Mtb är kul o skonsamt mot kroppen som motion. Jag väger 15 mer än dig så det är ingen problem. Jag brukar säga att allt under 100 är feminint.

Dålig kondition fixar du lätt. Men tänk på att kroppen måste vila ibland.
Det är då musklerna blir starkare. Du kan inte cykla varje ledig timme på din fritid.
Beror ju på lite hur gammal du är såklart.

Du är ganska kort va? Det ser man på cykeln. Eller du kanske bara har sadeln lågt till att börja med.

Du har köpt hjälm va?
Handskar är skönt om….

Fick du hjälp att ställa in cykeln?

Finns ju några grundregler hur man bör sitta o inte sitta.

Min nya mtb
Jag är 178 lång så inte så värst lång men kanske ska höja sadeln lite . Jag har handskar osv så det är lugnt , mtb är extremt roligt har alltid kollat tv när dom cyklar men beslutade att ge mig ut och träna mtb"! En proffs på mtb ställde in cykeln till mig med växlar och allt och tipsade om happymtb , jag är extremt glad över att se hur hjälpsamma och snälla ni är här i forumet. 21 år gammal är jag och detta är garanterat den bästa hobbyn jag har haft , höll på mkt med bilar förut men det var bara massa nakdelar , ingen motion ingen bra för naturen , och har alltid brunnit mer för mtb !

Med vänlig hälsning, Christian,,!

Senast ändrad:
Min nya mtb
Du är längre än jag trodde. Tänkte kanske runt 165.
Cyklar man där det är stökigt vill man nog ha sadeln lite lägre så det är lättare att sätta ner foten.

Men om du cyklar lätttrampade stigar där du vill ha ut max kraft så ska sadeln vara så hög så benen bara blir svagt böjt när pedal är längst ner.

googla bikefit så hittar du.

du var yngre än jag trodde så då återhämtar sig kroppen fortare. Men ta det ändå lite lugnt första veckorna. Så du inte får nå skador. Kroppen måste vänja sig.

Min nya mtb
matz 1 skrev:
-------------------------------------------------------
> Det där kallar jag seriös första cykel!
> Skitsnygg!!
> Lycka till och ha så kul du bara kan! :)

+1

Tillbaka
Topp