Mindre vattentät ryggsäck för dator som tål att hoppa lite med.
Jag funderar på om jag inte skulle behöva en ny väska. hoppas ni kan hjälpa.
Mina senaste ryggsäckar för pendling håller inte riktigt för att användas och dator facket på insidan lossnar från väskan. Redan innan detta händer så märker jag att vid t.ex. ett bunnyhopp så slår datorn i ryggen vid landning vilket inte känns bra för någon.
Väskorna jag har haft senaste kanske 10 åren är väskor som mitt jobb försett mig med och de har kanske inte riktigt varit gjorda för ändamålet.
Mina krav på väskan
1 Vattentät. den kommer gå oavsett väder
2 bra fodral/fäste för en laptop som gör att den inte studsar och flyger runt. Den skall sitta stadigt även om väskan är tom i övrigt.
Den behöver inte vara jättestor. 10-15 liter räcker troligen men jag dör inte om det är 20.
Låg vikt, min erfarenhet säger mig att låg vikt gör att väskor ofta studsar mindre och jag har inget behov av 1000 fack som ofta höjer vikten.
Enligt AI skall jag kika på dessa.
us.ortlieb.com
Jag gillar tanken med nästan bara ett stort fack, den låga vikten men är lite tveksam till att datorfodralet faktiskt kommer sitta kvar som det skall efter många årsa användande.
Någon som faktiskt har testat den?
evocsports.com
Här lär datorn sitta kvar oavsett vad jag gör men jag brukar generellt inte gilla dessa lite tyngre väskor som har en million fack och dragkedjor.
Någon som testat den?
Finns det andra väskor jag bör kika på?
Mina senaste ryggsäckar för pendling håller inte riktigt för att användas och dator facket på insidan lossnar från väskan. Redan innan detta händer så märker jag att vid t.ex. ett bunnyhopp så slår datorn i ryggen vid landning vilket inte känns bra för någon.
Väskorna jag har haft senaste kanske 10 åren är väskor som mitt jobb försett mig med och de har kanske inte riktigt varit gjorda för ändamålet.
Mina krav på väskan
1 Vattentät. den kommer gå oavsett väder
2 bra fodral/fäste för en laptop som gör att den inte studsar och flyger runt. Den skall sitta stadigt även om väskan är tom i övrigt.
Den behöver inte vara jättestor. 10-15 liter räcker troligen men jag dör inte om det är 20.
Låg vikt, min erfarenhet säger mig att låg vikt gör att väskor ofta studsar mindre och jag har inget behov av 1000 fack som ofta höjer vikten.
Enligt AI skall jag kika på dessa.
Commuter-Daypack
More elegant than a conventional backpack and more casual than a typical office bag: the ORTLIEB Commuter Daypack is a modern city backpack for individualists. The robust fabric is absolutely waterproof. The clever back padding features smart ventilation channels and offers outstanding carrying...
Någon som faktiskt har testat den?
COMMUTE PRO 22
The COMMUTE PRO 22 is the perfect commuter backpack, offering comfort, organisation, & an integrated back protector for added safety on your daily bike ride.
Någon som testat den?
Finns det andra väskor jag bör kika på?