[Mini Ride] Grimsta vildmarkspåret Lördag 31/3 kl.08.00

Jag är troligen på, men kanske får hem en racer till helgen, isåfall måste den testas.

/Magnus

Bra initiativ Piotr! Tänkte samma tanke, blev lite hemliga klubben i den andra tråden. Skall bli kul att se er. Är det lönt att ta med sig fika? Ses!

Kl. 08.00? På en lördag? Alldeles för tidigt för Bruse. Jag tycker att det vore mer mänskligt (mot Bruse förstås) att börja lite senare, men om Bruse har inget emot så kan jag väl vara med också.

;)

Syftar du på mig (Bruce) så är jag (Bruce) och Bruse förväxlade. Men kul om du kan/vill vara med. Kul om Bruse också vill vara med givetvis! (blev det snurrigt nu?)

Det är jag som är förvirrad. Har cyklat i Grimsta med Bruse men inte Bruce och läste inte ordentligt. Har varit i bilen alldeles för mycket idag, men hämtning och leverans och sådant.

bruce skrev:
-------------------------------------------------------
> Syftar du på mig (Bruce) så är jag (Bruce) och
> Bruse förväxlade. Men kul om du kan/vill vara
> med. Kul om Bruse också vill vara med givetvis!
> (blev det snurrigt nu?)

Jag hoppas jag kan hänga på! Det beror helt på om min chef tycker att jag ska jobba och om min fot är funktionsduglig igen.. Kraschade foten igår (måndags) med min BMX. Var och besökte sjukmottagningen för undersökning och röntken i 3 timmar idag. Ingen höjdare..

bruce: jo jag tänkte att det kanske finns fler som vill hänga på och den tråden gamla tråden var det lätt att missa :)
fika? beror på vad du menar, om det är kaffetermos, ostmacka, kanelbulle m.m. så är det kanske lite överdrivet men en snickers eller lite aprikoser går väll att få ner vid någon 10 min rast för att prata skit.

Ska bli för övrigt spännande att träffa lite folk som bor i närheten och brukar cykla i grimsta.

Daner: ska bli kul att få kolla dina alternativa vägar som du skrev om i tråden om att kartlägga skogarna här i närheten. Brukar hålla mig till vildmarksspåret, brukar väll hoppa över ett och annat bergshällsparti när det är vått.

//Piotr

Det här är ju totalt förvirrande, vem är vem bruse, bruce? Tänk om man säger fel saker till fel person, och sen blir nedprejad i ett dike utan att veta varför? Det är ju farligt.
Jomper ska det få vara så här? :-o

Ja passa dig raceman. Det är jag som är bruse (usernick) med det legala förnamnet Bruse.
Med s alltså!

Så alla med nu?

bruse skrev:
> Ja passa dig raceman. Det är jag som är bruse
> (usernick) med det legala förnamnet Bruse.
> Med s alltså!
>
>
> Så alla med nu?

Ja just de ja, du med tågen... Men den andra då har han spårvagnar?

Hur många blir det imorgon? Jag dyker troligen upp, om det inte blir alltför sent ikväll.

/Magnus

Ifall jag inte missat någon så blir det:

jag, bruce, Daner, Gumae (kanske), tomaz (kanske), DanielReimer (bara för att skämma ut oss ;) och kanske du :)

4 säkra (?) och 3 osäkra... alldeles lagom :D

//Piotr

Gotta get some sleep tonight. I'll be on the SS tomorrow and nobody has ever mistaken me for anybody fast, so people may need to be patient in a few places out there. ;)

Mycket bra att vi ska träffas vid Krematoriet (till vänster om "R" i Råcksta på kartan nedan).

Min favvo plats att börja och sluta om man ska köra hela rundan (min variant, iaf) är vid Råcksta Träsk eftersom sträcket mellan Sjöhagen och Träsket är det sista (och roligaste) sträcket man kör innan man förtsätter mot stan (eller Judarn).

Bilden nedåt kommer från en tur som Bruse och jag körde för ett par år sedan. Observera att den avviker från den markerade spåret på minst 4 platser, varav 3 är cykel-relaterade förbättringar och den sista (mellan Kanaan och Sjöhagen) en ren slarvfel som gör rundan lite kortare än vad den annars behöver vara.

grimstaskogen8hn.png ht=370

Här har vi höjdprofilen som Bruse fick när vi körde rundan, men det verkar vara lite slarvfel i maskineriet eftersom lågpunkten vid 1,6 km borde vara på precis samma höjd som lågpunkten vid 7 km eftersom det är samma plats.

grimstaskogensprprofil5tm.gif ht=284

Vi ses imorgon!

Dyker upp om jag vaknar i tid! ;)

Ingen lust att ställa klockan men småbarn brukar fixa den biten! Annars blir det en egen tur runt lövsta efter att jag varit och fixat mina växlar som strular!

Inte hunnit vara innne på två kvällar, otroligt vad man missar, ångest.
Kul att fler verkar vara på, ses i gryningen!

Hmmm nu ska vi se, hur hittar jag krematoriet. bara svänga in på vägen mot kanan badet och sen är jag där eller?

Nyvakna thomas

Grymt kul och tack för guidningen. Jag har spåret i .kml (Google Earth) om någon vill ha det.

/Magnus

Bilagor

• Grimsta - Vildmarkspåret.jpg
    Grimsta - Vildmarkspåret.jpg
    107.8 KB · Besök: 34
Instämmer! Var skoj med FS oxo.

Dagens gruppbild.

showphoto.php

Suck, den var tydligen för står, så blir det när man länkar till webben... Jaja det väsentliga syns ju! Ett gäng nöjda killar!

Nu ska jag tydligen till trädgårdsmässan...

Yps skrev:
> Grymt kul och tack för guidningen. Jag har
> spåret i .kml (Google Earth) om någon vill ha
> det.
>

Jatack, det där måste du lära mig, hur man får Garmin färdspår till Google Earth.

Det går att göra på flera sätt, men jag använder programmet Sporttracks, och därifrån kan man enkelt exportera till .gpx eller .kml.

/Magnus

Tack alla det var en härlig tur, roligt att få sällskap i den lokala slingan.

Blir någon sugen så är det bara att starta en tråd :)

//Piotr

Snygg bild, snygga objekt. Tack för en bra tur, mer teknisk än jag hade räknat med, trodde inte jag kunde cykla så riktigt men det gick ju hyfsat. Emot alla mina (tidigare) priciper har jag t o m satt på riserstyret inför morgondagen..

Ha det kul på trädgårds mässan Thomaz! Skriv en utförlig rapport.

YPS: snyggt! Imponerande pryl, imponerande kunskap. Vilka omvägar vi tog! Kunde varit en vilsen bärplockare eller ngt som valsat runt.

Riktigt trevlig tur, stort tack till Piotr och Dane för guidningen och tipsen om alternativa rutter.

Blir det fler turer i närheten så är jag på.

Tillbaka
Topp