[Mini-RR+bilder] Happily Lost in Änggården

jesaro

Ny medlem
Eftersom jag av outgrundliga anledningar inte var helt i form till morgonturen i Änggårdsbergen bestämde jag mig för att köra en solo-och-vilse ride.

Turen började ned för backen från Toltorpshållet och in på första bästa stig. Efter en liten stunds tekniskt trampande hittade jag en liten rotvälta med tillhörande svettohoj.
20080531105.jpg ht=544

I samma ögonblick jag insåg att jag var helt vilse såg jag den här.. Antagligen till för att utfodra Änggårdens alla monster..
20080531106.jpg ht=725

Jag ansåg det bäst att ta en bild på mig och Bullen innan det var för sent..
20080531107.jpg ht=725

Skogen ljusnade lite och äntligen blev stigen skönt flowig..
20080531108.jpg ht=725

Nästa hinder på vägen blev det här fästingparadiset. Benen kollades noggrannt efteråt..
20080531110.jpg ht=725

Äntligen ute på välkända stigar blev jag tvungen att ta mig upp för mördarbacken till toppen..
20080531111.jpg ht=725

Väl uppe träffade jag på ett par andra cyklister som vågat sig ut i solen och det blev någon timmes paus :) Dom fastnade däremot inte på bild.. märkligt!
20080531115.jpg ht=544

Så var det dags att ta sig ned igen, jag chansade på en stig och det ledde naturligtvis till att jag var vilse igen.. Dessutom gjorde jag min första spd-vurpa :/
20080531116.jpg ht=725

Sammantaget var det alltså ruskigt skönt att komma ut igen efter veckor av förkylning och tentor :)

GPS? Då lär man sig ju inte hitta.

Ser att du trillade ner i stora ravinen. Den var torr nu va? Kanske dags att köra Scary Spice på tisdag?

jthuress: Nä, med GPS kommer man ju inte vilse :)

Plumse: Jo det var snustorrt förutom några pölar med förrädisk gegga som såg torr ut.. Hade jag bara inte jobbat eftermiddag så hade jag hängt med på Scary :)

plumse skrev:
-------------------------------------------------------
> GPS? Då lär man sig ju inte hitta.
>
Nej det är helt rätt. Finns inget att lära för man hittar ALLTID det man skall ;-)

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp