[mini-rr] For your viewing pleasure, min första otb. (del av sjuhäradsleden)
Sådär ja.
Fint väder, lugnt hemma och cykelsugen.
Bestämde mig för att testa cykla en bit av sjuhäradsleden. Från sjömarken till brämhult var tanken.
( http://www.boras.se/kategorisidor/k...aradsleden.4.1354c4b3135a4bf5a0c80008331.html )
Det började fint med en lugn tur på cykelväg från borås till sjömarken.
Sedan bar det av för att hitta leden. Överlag var det väl uppmärkt men på två ställen vek leden av från kartan och orsakade lite huvudbry.
Det var fina och bitvis väldigt rotiga stigar, en del bärande på cykeln men inte överdrivet.
Hade inte tänkt dela med mig av bilder så har inte så många men här är ett par på vägen:
en solig stig
en groda
det blir nog ett bra bärår
det finns gott om fin utsikt
min fuskcykel
världens bästa turmat
nu var det dags att plocka fram vapnen
vad är det jag skådar?
ett suddigt rådjur! Eller en hund?
sen hände det bottenlösa lerhålet...
aftermath
nåja, hade med mig papper och en regnjacka så det löste sig.
Nu var jag dock genomsur (inte humöret dock :) ) så jag bestämde mig för att korta av rundan.
nedför den gamla slalombacken björbo
och sen bar det av hemåt för att tvätta av cykeln, mig själv och sätta en tvättmaskin.
Blev runt 3 mil, 340 höjdmeter och makligt tempo.
Fint väder, lugnt hemma och cykelsugen.
Bestämde mig för att testa cykla en bit av sjuhäradsleden. Från sjömarken till brämhult var tanken.
( http://www.boras.se/kategorisidor/k...aradsleden.4.1354c4b3135a4bf5a0c80008331.html )
Det började fint med en lugn tur på cykelväg från borås till sjömarken.
Sedan bar det av för att hitta leden. Överlag var det väl uppmärkt men på två ställen vek leden av från kartan och orsakade lite huvudbry.
Det var fina och bitvis väldigt rotiga stigar, en del bärande på cykeln men inte överdrivet.
Hade inte tänkt dela med mig av bilder så har inte så många men här är ett par på vägen:
en solig stig
en groda
det blir nog ett bra bärår
det finns gott om fin utsikt
min fuskcykel
världens bästa turmat
nu var det dags att plocka fram vapnen
vad är det jag skådar?
ett suddigt rådjur! Eller en hund?
sen hände det bottenlösa lerhålet...
aftermath
nåja, hade med mig papper och en regnjacka så det löste sig.
Nu var jag dock genomsur (inte humöret dock :) ) så jag bestämde mig för att korta av rundan.
nedför den gamla slalombacken björbo
och sen bar det av hemåt för att tvätta av cykeln, mig själv och sätta en tvättmaskin.
Blev runt 3 mil, 340 höjdmeter och makligt tempo.
Senast ändrad: