[Mini-RR] Lite stravahetsande i Hellas (Jofa gräver djupt).

Makten sa:
Tror min enda chans att knappa in något är att jag kanske möjligen är snabbare på den lilla bit som går uppför:-)
Happy ending II är ju inte svår, men det börjar gå såpass fort att det känns jättejättejobbigt om man skulle krascha.

Sist jag försökte köra så tyckte jag att det gick snabbare än vanligt, men då dök det naturligtvis upp trenne hurtiga joggare som var i vägen.
Ursäkterna haglar! ;-) Edit: Har nog PR:et på HT:n i alla fall. Alltid något.

Det är bara att gå ut och försöka leverera. Happy ending II är nog så knepig om du ska cykla den fort. Kurvan över grusvägen är extremt svår att få bra. Det blir också väldigt hög fart i vissa sektioner om du ska göra någon form av tid där, vilket är knepigt och spännande i sig. Min mörka hemlighet är att jag faktiskt inte är så långsam uppför... Den sektion jag brister i är ovan nämnda kurva.

Jag var bara ute å solskenscyklade å sen kom jag till happy ending II så.. Hmm det hände en grej...

Jag borde nog lägga ett ärligt menat försök på den där ut på ängen snart. Hetshetshets!

Happy ending II:

Bilagor

• Screenshot_2016-05-22-19-38-42.png
    Screenshot_2016-05-22-19-38-42.png
    76.8 KB · Besök: 20
Haha, fan! Nu när Martin Holm skaffar strava kommer min top10 hänga löst... Jag skiter i om jag behöver riskera livet, jag ska fan hålla mig på listan!

Har ni någon speciell set-up ni kör med när ni kör dedikerat stravahets? Typ klickar på käkskydd/goggles, ändrar dämparinställningar eller byter till spd/flats?

Min XC-setup är ju typ byggt för detta. Idag hade jag glasögon, men det eller googlar är att rekommendera. Man ser annars inte så bra i runt 40 km/h. Övriga skydd är väl inge snabbt?

Nästa gång ska jag i varje fall sätta på knäskydden å handskarna. Det blir najs.
Någon form av glasögon är ju praktiskt men inte avgörande.

Sen är det bara att låta bli bromsarna å undvika träden

Skulle kräva upp smutsig historik i strava över din dag av slit i segmentet. Fann detta:
fniss.jpg

Nu ska jag gå och gråta i duschen...

mattias_i_skogen sa:
Jag borde nog lägga ett ärligt menat försök på den där ut på ängen snart. Hetshetshets!

Du som kan cykla på riktigt kommer ju kunna manuala över lerhålet, för det är inte direkt djupt:-) Bara sådär lagom för att fastna om man är vanlig dödlig.

Den här är jag lite nöjd med faktiskt, särskilt eftersom det är på singlespeed:-) Då stannade jag dessutom minst två gånger.

Bilagor

• Screen Shot 2016-05-22 at 21.03.23.png
    Screen Shot 2016-05-22 at 21.03.23.png
    27.6 KB · Besök: 12
Tillbaka
Topp