[Mini-RR] Premiär LVG

Mycketvillhamer

Aktiv medlem
[Mini-RR] Premiär LVG
Körde utecyklingspremiär för året idag. Var ca 6°C och blåste runt 10 m/s SV när jag och tjejen drog från Lund kl 17. Tanken var att det skulle bli en liten tur till Dalby, sedan vidare till Södra Sandby och sedan tillbaka till Lund. Gav oss iväg i god medvind längs nysopade cykelbanor, märkte att det fanns ganska gott om nya sprickor i cykelbanan mellan Lund och Dalby.

Efter den goa backen ner mot södra Sandby var det dags att möta det oundvikliga, den raka motvinden på Hardebergaspåret. Nu var det ju inte värre än att det var en mil hem så det var inte särskilt besvärligt :)

Dagen till ära var det förutom utecyklingspremiär även premiär för lite nya klubbkläder, ett par hemmabyggda värmesulor och sist, men inte minst mina conti gp4000s 25mm. Sammanfattningsvis var allt grymt bra. Kläderna satt som de skulle och höll mig varm, däcken kändes hur fina som helst, lite svävarkänsla, märkte inte av någon stötighet och värmesulorna, ja jäklar vad gött, efter tre mil utan skoöverdrag i 10 m/s vind kommer jag hem med mysvarma fötter...underbart för en som annars konstant fryser om fötterna. Just ja, inte en snöhög så långt ögat når och snödroppar i dikena :)

Lite obligatoriska bilder då:

Nöjd cyklist med varma fötter efter premiärturen:
1.jpg ht=720

Anledning 1 till att cyklisten ovan är så nöjd: Värmesulor gjorda på glödtråd, kjell&co-batterihållare och laddningsbara batterier, lite sladd, silvertejp och aluminium.
3.jpg ht=538

Anledning 2 till nöjd cyklist:
2.jpg ht=479

Nu är det vår!

[Mini-RR] Premiär LVG
Mycketvillhamer skrev:
-------------------------------------------------------
> Hon hjälpte inte till att hålla mig varm så hon
> fick inte vara med på bild...

Då får du väl ta en bild när hon hållt dig varm då! :P

[Mini-RR] Premiär LVG
Ser grymt ut! Här i tokholm är det fortfarande mer yta med snö än utan snö. Men asfalten börjar bli riktigt bra nu, räserpremiärerna börjar komma även om cross är det mest ultimata fortfarande. Dåligt sopat här än så länge.

[Mini-RR] Premiär LVG
incognito skrev:
> Mycketvillhamer skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hon hjälpte inte till att hålla mig varm så
> hon
> > fick inte vara med på bild...
>
>
> Då får du väl ta en bild när hon hållt dig
> varm då! :P

Höhö :)

[Mini-RR] Premiär LVG
Mycketvillhamer skrev:
> Fasen vad jag vill ut nu...sitter och tittar på
> ett strålande väder från insidan av ett
> kontorsfönster. Ute är det 12 grader varmt och
> måttligt med vind...suck.

Dra ned persiennen, det gjorde jag,enda sättet att kunna arbeta då cykeltarmen skriker, blir svårt nu när man skall ut o köpa lunch... Säkert 13 grader här i Malmö och vinden relativt snäll här med

[Mini-RR] Premiär LVG
puzzled skrev:
> Mycketvillhamer skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Fasen vad jag vill ut nu...sitter och tittar
> på
> > ett strålande väder från insidan av ett
> > kontorsfönster. Ute är det 12 grader varmt
> och
> > måttligt med vind...suck.
>
> Dra ned persiennen, det gjorde jag,enda sättet
> att kunna arbeta då cykeltarmen skriker, blir
> svårt nu när man skall ut o köpa lunch...
> Säkert 13 grader här i Malmö och vinden
> relativt snäll här med

Finns inga gardiner här, bara världens största fönster ut mot friheten...det är så grymt.

Tillbaka
Topp