Mycketvillhamer
Aktiv medlem
Miniprojekt - Återvinna handtag
Hade ett par helt utslitna handtag på ena hojen och inga nya i min omedelbara närhet. Däremot hade jag ett par KCNC skumhandtag över som jag inte använde. Anledningen till det är:
1. De sitter inte fast när det blir blött.
2. De är dryga att ta av om man måste fixa något.
Nu när gummit på de gamla handtagen nästan var avnött framträdde en fin plasthylsa och tanken slog mig att trä på skumhandtagen på sagda plasthylsa.
Eftersom jag är hemma och är pappaledig så är första steget när man ska göra något att sysselsätta dottern. Biltemakatalogen sågs som ett rimligt offer och kastades till vilddjuret för destruktion:
Därefter skalades så mycket som möjligt av gummiresterna på gamla handtagen av med kniv:
På med skumhandtagen med hjälp av lite COOP hårspray, enkom införskaffat till att fästa skumhandtag med. Fick fästa hylsan på styret för att få tillräckligt med mothåll för att få på skummet:
Till sist, för alla viktkänsliga, en avslutande bild på vägning. 57g är inte så illa pinkat för ett par lock-ons:
Summa sumarum: Det blev på det hela taget ett lyckat projekt.
1. Jag slapp slänga ett par handtag
2. Jag slapp köpa nya handtag
3. Skummet fäster bra på gummiresterna på hylsan så jag tror det sitter bättre än på styret
4. Jag fick ett par lätta, sköna lock-ons snorbilligt.
Win, win, win, win!
Biltemakatalogen är dock inte lika lycklig...
1. De sitter inte fast när det blir blött.
2. De är dryga att ta av om man måste fixa något.
Nu när gummit på de gamla handtagen nästan var avnött framträdde en fin plasthylsa och tanken slog mig att trä på skumhandtagen på sagda plasthylsa.
Eftersom jag är hemma och är pappaledig så är första steget när man ska göra något att sysselsätta dottern. Biltemakatalogen sågs som ett rimligt offer och kastades till vilddjuret för destruktion:
Därefter skalades så mycket som möjligt av gummiresterna på gamla handtagen av med kniv:
På med skumhandtagen med hjälp av lite COOP hårspray, enkom införskaffat till att fästa skumhandtag med. Fick fästa hylsan på styret för att få tillräckligt med mothåll för att få på skummet:
Till sist, för alla viktkänsliga, en avslutande bild på vägning. 57g är inte så illa pinkat för ett par lock-ons:
Summa sumarum: Det blev på det hela taget ett lyckat projekt.
1. Jag slapp slänga ett par handtag
2. Jag slapp köpa nya handtag
3. Skummet fäster bra på gummiresterna på hylsan så jag tror det sitter bättre än på styret
4. Jag fick ett par lätta, sköna lock-ons snorbilligt.
Win, win, win, win!
Biltemakatalogen är dock inte lika lycklig...
Senast ändrad: