Mitt nya liv - fortsätter
kave skrev:
-------------------------------------------------------
> Imponerande.
> Gläd dig nu att du kanske slipper tandlossning
> och rynkor:) Inget som rökare brukar tänka på.
> Jag förstår verkligen att det är jobbigt när
> en tor del av din bekantskapskrets är rökare. Du
> får skaffa nya vänner :)
> En sak ang röksuget, det varar bara ett par
> minuter varje gång, sen går det över.
> Lustiga tips du fick i början av tråden om
> sömnproblem från folk som sover jättebra.
> 1. Ingen läsning i sängen, där sover man.
> 2. Träna inte sent på kvällen.
> 3. Undvik kaffe eftermiddag/kväll.
Jo jag tänkte en del på rynkor men mest på tandlossning för jag känner ett par som har det. Dock är jag långt förbi riskzonen då ååterfall är en möjlighet. Iaf känns det så nu. Gällande tips om sömn så är det alltid kul att få tips av dem som har god nattsömn :P Det handlar inte om att läsa eller inte i sängen. När man sovit tre fyra sönderhackade timmar varje natt i ett par veckor i sträck gör det fysiskt ont i och runt ögonen och läsning är inte ens på kartan. Det är mycket frustrerande att inte kunna sova när det värker av sömnbrist och man inte kan hålla sig uppträtt av trötthet. Det bästa tipset jag har fått och som hjälper bäst är att stänga av all elektronik en timme innan läggdax. Det är tråkigt men det funkar för deet mesta. Att kunna koppla bort jobbstress och andra vardagsproblem är lättaste sagt än gjort.
-------------------------------------------------------
> Imponerande.
> Gläd dig nu att du kanske slipper tandlossning
> och rynkor:) Inget som rökare brukar tänka på.
> Jag förstår verkligen att det är jobbigt när
> en tor del av din bekantskapskrets är rökare. Du
> får skaffa nya vänner :)
> En sak ang röksuget, det varar bara ett par
> minuter varje gång, sen går det över.
> Lustiga tips du fick i början av tråden om
> sömnproblem från folk som sover jättebra.
> 1. Ingen läsning i sängen, där sover man.
> 2. Träna inte sent på kvällen.
> 3. Undvik kaffe eftermiddag/kväll.
Jo jag tänkte en del på rynkor men mest på tandlossning för jag känner ett par som har det. Dock är jag långt förbi riskzonen då ååterfall är en möjlighet. Iaf känns det så nu. Gällande tips om sömn så är det alltid kul att få tips av dem som har god nattsömn :P Det handlar inte om att läsa eller inte i sängen. När man sovit tre fyra sönderhackade timmar varje natt i ett par veckor i sträck gör det fysiskt ont i och runt ögonen och läsning är inte ens på kartan. Det är mycket frustrerande att inte kunna sova när det värker av sömnbrist och man inte kan hålla sig uppträtt av trötthet. Det bästa tipset jag har fått och som hjälper bäst är att stänga av all elektronik en timme innan läggdax. Det är tråkigt men det funkar för deet mesta. Att kunna koppla bort jobbstress och andra vardagsproblem är lättaste sagt än gjort.