Så var det sista loppet för i år genomfört. X-cupens 7de och sista avdelning arrangerades av CKX och hölls i Käglinge's naturområde utanför Malmö. Sista avdelningen var det 466 startande, tydligen. Inte illa! Måste säga att denna och alla andra avdelningar, ja hela cupen var proffsigt arrangerad.
Tror det blev femteplacering totalt bland tjejerna och så här i efterhand så får jag känna mig nöjd med det. Kan säga att jag var rätt onöjd när jag cyklade. Hade ju tänkt att ta det lugnt och egentligen bara cykla ett varv men rätt var det var så var ju tävlingsmode inslaget och inne på varv två så hade jag ju inget annat val än att köra fullt. Det for många negativa tankar i skallen när jag cyklade. vet inte om det var den mentala uppladdningen som brast då jag egentligen inte hade tänkt att köra fullt. Eller så kan det vara så att kraven på mig själv som har förändrats. I början var jag väldigt nöjd med min insatts bara jag genomfört och otroligt stolt om jag bara inte kom sist.
Edit: Resultatlista:
http://go.trumin.com/online/result.ctrl?cmd=result&event=767444825
Banan var rätt oteknisk och men snabb. Jag förbannade vart enda sekund att min kondis inte var bättre, att mina benmuskler inte var starkare. Pulsen var bara ett par slag från maxpuls vid flera tillfällen av loppet. Med andra ord, det var förbannat jobbigt men väldigt kul. Jag klarade mig utan vurpor så när på sista varvet då jag var trött och tappade koncentaratioen och tog en kurva lite fel och hamnade i ett buskars. Satt hårt fast i pedalen så det tog en halv minut eller så innan jag lyckade ta mig loss från cykeln.
Väl hemma blev det återhämtning i soffan. Känner mig grymt osocial efter sånna urladdningar. Gick och la mig kl halv åtta på kvällen.
Det som varit så kul med x-cup är allt glatt och trevligt folk som cyklat eller som hejat på. Alltid glada tillrop och peppning. Varje lopp är det många många som ropat och hejat på mig och det är otroligt peppande och glädjande.
Idag har jag packat min lvghoj och den ska tillbaka till tillverkaren för att eventuellt få ny ram eftersom jag hittat en misstänkt spricka. Jag var ju naturligtvis tvungen att vara med på distansträning med cykelkubben idag. Det gäller ju att passa på. Jag kanske inte får tillbaka den på ett tag.