Mobil cykel hållare?

jojosurf

Aktiv medlem
Mobil cykel hållare?
Hej,

Jag har skaffat en ny mobil, Sony Xperia Z3 Compact. :-)

Jag ser att det finns en massor av cykelhållare men vilken av dom är bra, rekommenderas.
Skulle behöva er hjälp att välja en som är bra enligt er.

Själva cykelhållare till mobilen behöver inte vara vattentät eftersom själva mobilen Sony Xperia Z3 Compact är vattentät.

Priset är inte viktig bara den är väldigt bra och smidigt. Lätt att ta av ifall man har cykeln stående i stan.

Tacksam för hjälp. :-)

/J

Mobil cykel hållare?
Denna är cykelhållare är mobil

Sorry - kunde inte låta bli.

Jag hittade inte heller någon bra hållare till min z1. Istället tog jag ett mjukt mobilskal som jag satte fast på styrstammen mha buntband.

Bilagor

• 9344688-origpic-c7d7fb.jpg
    9344688-origpic-c7d7fb.jpg
    25.2 KB · Besök: 17
Mobil cykel hållare?
Har själv en liten styrväska på en liter med touchfönster för mobilen där den ligger bra skyddad. Idiotisk produktbeskrivning och LÅNG leveranstid (snurrade runt i Kina i två veckor och sedan runt i Europa i ytterligare tre). Jättebra för att lägga nycklar, snusdosa och annat smått och gott (Typ armvärmare etc)
http://m.lightinthebox.com/sv/cykli...telefon-vaska_p1212559.html?litb_from=sysmail

Den är inte vattentät och innehåller ingen läder. Har kört lite impregneringsspray på den.

Har själv Z men för Z3 skulle jag nog köra största för att vara på säkra sidan (för den är väl lite större?)

Testade först någon sådan där hållare för att bara sätta mobilen på, kändes väldigt osäkert och skulle typ räcka med ett litet gupp så skulle mobilen ligga i backen.

Mobil cykel hållare?
Compact är ju mindre såg jag nu... Rekommenderar ändå någon slags liten väska för styrstammen för skyddets skull. Ny tfn är ju synd att börja med att krossa ;-) Men folk verkar ju ha någon slags aversion mot väskor, särkilt på styret. Skit i det och gå på funktion! (fick dock faktiskt positiv kommentar av en medpendlare som undrade vart jag köpt den... så B är det kanske inte ändå ;-)

Mobil cykel hållare?
Don't
Keep your phone out of the way
Preferably not in pockets or anywhere you may fall on (including the top glasses pocket of most backpacks)
The day something goes very wrong, the last thing you want is to discover that your phone is smashed and you can't call for help.
Having walk for about 10 km with a dislocated shoulder and broken humerus to finally find someone that could call an ambulance, I assure you that it is not worth it
I would even suggest a dumb phone, light,solid, ten time the reception ? quality of modern smart phone and a battery that last for days is a far better riding companion than a z3

Mobil cykel hållare?
Som du vet kan telefonen användas till mer än prat och musik i lurar. Finns appar med hastighet etc. Användas som slags cykeldator. Som ofta är dyrare än tfn. Och ska sitta på cykeln. Vad är problemet att ha den skyddad på styrstammen? Går ej sönder vid vurpa ens om du slår runt. Du går sönder först och är mer värd än en telefon.

Mobil cykel hållare?
Testade en liknande tingest innan jag gick över till mer skyddat, ligger säkert med stoppad baksida mot övrigt i den lilla väskan, själva väskan obetydligt större än styrstammen. Ingen extra plats på själva styret är ju ett stort plus

Tillbaka
Topp