Mobilhållare quad lock

Msandberg

Ny medlem
Mobilhållare quad lock
Hejsan.

Är det någon här som testat mobilhållaren quad lock?

Letar efter en vettig hållare för min Samsung S7 edge. Tanken är att ha mobilen på styret när jag är ute och cyklar på stigarna.

Dela gärna era erfarenheter eller tipsa om någon annan hållare som funkar bra för er.

Martin

Mobilhållare quad lock
sparhawk sa:
Går i samma tankar.
Tittade på denna tidigare idag och funderar på att beställa.
http://www.ebay.com/itm/For-Samsung...598946?hash=item3f6dc57da2:g:8k0AAOSwm0JYDdMr

Några liknande från ebay körde jag för några år sedan. De håller mellan 1/2 - 2 rundor, fungerar inte för MTB. Har sedan i flera år använt Topeak drybag smartphone. Inte lika snyggt som quadlock men bra funktion och skydd för telefonen. https://www.topeak.com/global/en/products/bags

Nu har jag köpt en Wahoo Element Bolt. Har bara kört några rundor men än så länge känns det som felköp, telefonen är bättre i skogen.

Mobilhållare quad lock
magnil sa:
sparhawk sa:
Går i samma tankar.
Tittade på denna tidigare idag och funderar på att beställa.
http://www.ebay.com/itm/For-Samsung...598946?hash=item3f6dc57da2:g:8k0AAOSwm0JYDdMr

Några liknande från ebay körde jag för några år sedan. De håller mellan 1/2 - 2 rundor, fungerar inte för MTB. Har sedan i flera år använt Topeak drybag smartphone. Inte lika snyggt som quadlock men bra funktion och skydd för telefonen. https://www.topeak.com/global/en/products/bags

Nu har jag köpt en Wahoo Element Bolt. Har bara kört några rundor men än så länge känns det som felköp, telefonen är bättre i skogen.

Ouch! Trist med felköp. Har själv spånat på både wahoo samt garmin, kanske tur att man inte slagit till... ?

Mobilhållare quad lock
Tja smaken.... Jag kör alltid med Garmin och ser inte behovet att ha en känsligare pryl (telefonen) på styret utan får något som är anpassat och utformat för det jag behöver istället (Garmin)

Mobilhållare quad lock
Jimel sa:
Ja jag har otbat sönder min Garmin en gång så är glad att det inte var telefon på styret.

+1

IMG_9930.JPG

Mobilhållare quad lock
Har man en äldre enklare telefon är det säkert jättebra att ha den på styret, men moderna telefoner med optisk bildstabilisering kan säkert få problem med att skakas på styret.
QuadLock tycker jag är det bästa fästet, finns dessutom fästen att klistra på andra fodral eller direkt på telefonen.

Mobilhållare quad lock
Jag köpte en Quad lock till iphone 7s. Använt 1 gång men gillade inte alls. Jag skulle ut på 2h runda och skulle navigera med telefonen. Dock ringde det och kom upp irriterande notifikationer hela tiden som störde mitt cykelmysande. Batteriet va i stort sett slut efter 2h, så längre runda hade krävt powerpack ? Jag hittade ingen bra navigerings app heller. Strava va katastrof.

Säljes ?

Mobilhållare quad lock
Tommy N sa:
Jag köpte en Quad lock till iphone 7s. Använt 1 gång men gillade inte alls. Jag skulle ut på 2h runda och skulle navigera med telefonen. Dock ringde det och kom upp irriterande notifikationer hela tiden som störde mitt cykelmysande. Batteriet va i stort sett slut efter 2h, så längre runda hade krävt powerpack ? Jag hittade ingen bra navigerings app heller. Strava va katastrof.

Säljes ?
Har du igång skärmen hela tiden så suger den i sig batteriet rätt snabbt.

Mobilhållare quad lock
Lånar tråden.

Har Quadlock till min Iphone.

Nya cykeln (one twenty) har för kort stam för QL.

Jag gillar inte riktigt att den sitter vid sidan om styrstammen på styret. Inte snyggt.

Då såg jag att det fanns front mount. Men det passar inte mitt 35mm grova styre.

Har jag något annat alternativ än att köps nytt styre, stam och front mount för att få telefonen centrerad?
Tror inte jag vill ha längre stam.

Mobilhållare quad lock
A.Fritzon sa:
Lånar tråden.

Har Quadlock till min Iphone.

Nya cykeln (one twenty) har för kort stam för QL.

Jag gillar inte riktigt att den sitter vid sidan om styrstammen på styret. Inte snyggt.

Då såg jag att det fanns front mount. Men det passar inte mitt 35mm grova styre.

Har jag något annat alternativ än att köps nytt styre, stam och front mount för att få telefonen centrerad?
Tror inte jag vill ha längre stam.
Fäst den på överröret precis bakom styrstammen.

Tillbaka
Topp