Modell efterlyses

Sparking

Medlem
Modell efterlyses
Hej, jag fick ärva en cykel i början på 2000 talet av min farbror innan han flyttade till Australien.
En crescent mountainbike som var grå/svart... efter några år användandes så förstod jag att det var en grym cykel. Så efterblivet nog så bestämde jag mig att färga den röd och jag kan inte minnas modellen på den. Den blev tyvärr stulen för ca 13 år sen i Helsingborg, först nu efter många års letande på nätet så behöver jag hjälp med att köpa en ny.
Så mycket vet jag om den
Crescent från 1995-1999
Mountainbike original utan fjädring och med hantagshorn.

Bifogar en bild och hoppas på att vi prickar rätt!
20200722_152528.jpg

Modell efterlyses
Kolla annonser. Sätt in en köpesannons. För några år sedan var de rätt vanliga och många köpte för att ha som billig pendlarcykel. Detta har nog skickat många exemplar i förtida död av pendling.

Men det finns! Leta på och du lär finna! Kan du acceptera samtida Kona, GT och liknande ökar utbudet och i ärlogheten namn var många rätt lika.

Modell efterlyses
Det är inte en rimfaxe på bilden. Bakväxeln är en Alivio och vevarmarna ser ut att vara av mkt enkelt snitt från Shimano. Bromsarna ser ut att vara noname eller av enkel modell. Rimfaxe var en toppmodell, med typ XT/XTR-utrustning. Kolla även detaljer som styrlager/gaffel/styrstam. Rimfaxe kör ogängat styrrör medan TS cykel har ett gängat rör med enkel styrstam.

Finns en tråd på happy med gamla Crescentkataloger. orkar inte leta, men jag tror också att freke eller motsvarande ligger närmare till hands. Någon toppmodell var det dock inte och vad syftet med tråden är förstår jag inte riktigt. Vill TS köpa en begagnad cykel likt den hen en gång ägde?

Tror det är en bättre idé att köpa något nyare. Det har hänt mkt på 25 år.

Edit: här var det lite bilder:

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp