Moderator lås tråden

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Moderator lås tråden
Halloj. Satt och funderade lite på kvalificeringslopp inför PBP 2023.
Tänkte att man ändå i början av november 2022, alltså om ett år, är rätt varm i kläderna så man kanske skulle slänga in en 600 på alhelgona.
Solen i STHLM går upp kl 7:15 och ned 15:48 så det blir ju rätt många timmar i mörker.
Samtidigt lite mysigt med massa ljus på kyrkogårdarna.
Vädret kan ju vara lite varierande, torrt och +10 eller snöstorm och -grader

Ngn mer än jag som skulle vara intresserad?

Moderator lås tråden
Angående nattfrost beror det väl på. Är det mulet och sju grader, vilket ju faktiskt inträffar i november, lär ev. halka nog mest bero på löv och grus. Håller dock med om att 60 mil med dubb låter slitigt. Å andra sidan har jag fått intrycket av att vissa randonnörer snarast ser detta som något positivt.

Moderator lås tråden
60 mil är väl alltid slitigt, dubb eller inte.

Det finns vissa saker man kan göra för att underlätta: kolla hur vindarna normalt sett blåser i november för att öka möjligheten till medvind andra halvan. Undvika trevliga uppförsbackar och i stället sikta på plattåka. Undvika extrakilometer.

Moderator lås tråden
Så vi kan väl fundera på att sy en sådan där väggbonad när vi inte cyklar

245187509_1937169919790082_8349577322501648104_n.jpg

Moderator lås tråden
Hur ska ni ha det egentligen? Låsa? Inte låsa? Alla dessa frågor, inga svar :p

Jag undrar dock fortfarande vem marr(e) är..

Moderator lås tråden
Hur ska ni ha det egentligen? Låsa? Inte låsa? Alla dessa frågor, inga svar :p

Jag undrar dock fortfarande vem marr(e) är..
Vet inte om den här länken gör dig klokare? Lite allmän info hur som helst.... :giggle:
marre.jpg

Moderator lås tråden
Vore nästan lite intressant att se statistik på vilka användare som orsakar moderatorerna mest jobb, dels genom inlägg som faktiskt bryter mot forumets regler och dels genom rapporterande av inlägg som inte kräver någon åtgärd.

Och, nej, jag menar inte att någon ska öda tid på att ta fram sådan statistik utan bara att det vore intressant.

Moderator lås tråden
Vore nästan lite intressant att se statistik på vilken användare som orsakar moderatorerna mest jobb, dels genom inlägg som faktiskt bryter mot forumets regler och dels genom rapporterande av inlägg som inte kräver någon åtgärd.

Och, nej, jag menar inte att någon ska öda tid på att ta fram sådan statistik utan bara att det vore intressant.
Rättade ditt inlägg lite.
Fast vi alla vet ju svaret. ?

Moderator lås tråden
Vore nästan lite intressant att se statistik på vilka användare som orsakar moderatorerna mest jobb, dels genom inlägg som faktiskt bryter mot forumets regler och dels genom rapporterande av inlägg som inte kräver någon åtgärd.

Det finns iallafall ett par som är riktigt bra på att anmäla oegentligheter. Det uppskattas :)

Moderator lås tråden
Jaha, RandoSthlm startade en kampanj för att snabbt skicka ner den här tråden på sidan 2... det kan vi inte låta dem lyckas med!
Jag får erkänna att jag har lite om inte dåligt samvete så i alla fall känns det inte jättebra med den störtflod av kalendertrådar som dök upp då jag petade in våra lopp för kommande säsong i kalendern.

Det är dock en viss fördel att göra allt på en gång då man går in snitsen på det hela efter en stund (ska förutom att skapa evenemang här även se till att länka diskussionstrådarna från vår hemsida).

Försökte lite minska lidandet för övriga genom att göra huvuddelen av jobbet rätt sent och dessutom bumpa upp ett gäng andra trådar så att inte hela förstasidan skulle bestå av kalendertrådar.

Angående Woodknocker så föll han nog på eget grepp den här gången.

Moderator lås tråden
JAg tycker det var brilliant tidspassning på detta
Jag är helt övertygad om att det var orkestrerat av Randonneur Stockholm. En representant gör bort sig offentligt, då rycker organisationen ut och skyler över misstaget mha lämplig täckmantel (denna gång att kalendertrådarna för över 1 år framåt bara ”måste” ut nu).

Moderator lås tråden
Jag är helt övertygad om att det var orkestrerat av Randonneur Stockholm. En representant gör bort sig offentligt, då rycker organisationen ut och skyler över misstaget mha lämplig täckmantel (denna gång att kalendertrådarna för över 1 år framåt bara ”måste” ut nu).
Om du vill kan du få förtroendeuppdraget att lägga upp loppen nästa år och göra det ett lopp per dag. :sneaky:

Skämt åsido så har vi faktiskt diskuterat detta med när vi skapar forumtrådar. Tidigare har vi skapat kalendereventen i en stor batch och sedan haft som ambition att skapa trådarna några veckor innan resp. lopp. Nackdelen är att det dels är lätt att glömma att skapa trådarna och dels att det kan finnas någon som är väldigt sugen på ett visst lopp och då självmant skapar en tråd och då har vi en tråd där första inlägget inte ser ut som det brukar göra för kalenderevent och dessutom kanske inte innehåller länken till vår hemsida där ju anmälan sker.

För att slippa denna problematik beslutade vi att det var lika bra att vi skapar alla trådar på en gång och så kan arrangören bumpa tråden som en påminnelse med några veckor kvar till dess loppet ska gå.

Moderator lås tråden
Har spammat färdigt forumet med kalendettådar för detta år. Nästa syndaflod av sådana beräknas komma om ca ett år.
Det bara stärker min tes att detta var orkestrerat! Av alla dagar på året så läggs floden av trådar ut samma dag som en annan representant trampar i klaveret och vill låsa/gömma en tråd. Det kan inte vara slumpen :-)

Tillbaka
Topp