AnnaFornarve
Medlem
Momas, Bianchi eller Superior? Hjälp
Hej! Jag behöver en ny pendlarhoj. Cyklar ca 1 mil enkel resa dagligen, även vintertid. Asfalt men ca 150 höjdmeter och ibland dåligt eller oplogat vintertid. Jag cyklar eldrivet för att komma hem fortast möjligt så kör gärna på full assistans. Prisnivå upp till 25 000.
Mina önskemål är
* Mittmotor med minst 50 Nm
* Batteri som klarar åtminstone två resor till och från jobb utan problem
* Motor som håller farten även i något brantare backar och lite tyngre packning
* Pakethållare
* Gärna bredare däck för att klara vintern
* Dämpad framgaffel är ett plus
Hittade Momas balance som man nu kan köpa för < 20 tkr och uppfyller alla krav. Dock lite osäker på leverantör och kvalitet. Motorn är av märket Bewo, som jag inte hört talas om innan.
Även kikat på Bianchi T-tronik C-type och Superior Exr 6050 Touring bl a. Har via jobbet möjlighet att beställa Meridas espressoserie och nishiki pro sle som förmånscyklar men tycker att blir lite dyrt...
Erfarenher av Momas? Eller andra hojar som uppfyller mina önskemål. Velat fram och tillbaka ett par veckor nu så säg gärna åt mig hur jag ska göra! ?
Mina önskemål är
* Mittmotor med minst 50 Nm
* Batteri som klarar åtminstone två resor till och från jobb utan problem
* Motor som håller farten även i något brantare backar och lite tyngre packning
* Pakethållare
* Gärna bredare däck för att klara vintern
* Dämpad framgaffel är ett plus
Hittade Momas balance som man nu kan köpa för < 20 tkr och uppfyller alla krav. Dock lite osäker på leverantör och kvalitet. Motorn är av märket Bewo, som jag inte hört talas om innan.
Även kikat på Bianchi T-tronik C-type och Superior Exr 6050 Touring bl a. Har via jobbet möjlighet att beställa Meridas espressoserie och nishiki pro sle som förmånscyklar men tycker att blir lite dyrt...
Erfarenher av Momas? Eller andra hojar som uppfyller mina önskemål. Velat fram och tillbaka ett par veckor nu så säg gärna åt mig hur jag ska göra! ?