mattihp
Aktiv medlem
Momentnyckel med tillbehör under 1000spänn?
Tänkte skaffa mig en momentnyckel så att jag inte alltid behöver låna grannens, men känner att smärtgränsen går ungefär vid tusen spänn eftersom jag ändå inte behöver använda den så ofta.
Några kandidater:
Min granne diggar 3/8 men kan inte riktigt säga varför, annars finns denna 1/4 på riktigt fin rea just nu. Fördel med välkänt märke som gör bra cykelverktyg, kanske oskrivet kort annars:
www.tcmcykel.se
3/8 så har både Biltema en som har ersatt deras gamla modell som ska ha varit bra:
Jula kör Meec
www.jula.se
Till alla dessa så blir det kvar lite pengar för att köpa tillbehör. Är det någon av dem som är användarbar? Finns det andra som är klockrena köp nu när det är rea här och var?
Några kandidater:
Min granne diggar 3/8 men kan inte riktigt säga varför, annars finns denna 1/4 på riktigt fin rea just nu. Fördel med välkänt märke som gör bra cykelverktyg, kanske oskrivet kort annars:
XLC TO-S41 1/4" 3-15 Nm momentnyckel inkl. bits | TCMcykel.se
Köp XLC TO-S41 1/4" 3-15 Nm momentnyckel inkl. bits online hos TCMcykel.se | Sveriges bästa utbud av XLC
3/8 så har både Biltema en som har ersatt deras gamla modell som ska ha varit bra:
Momentnyckel, 5–30 Nm
Högkvalitativ momentnyckel med mycket hög precision. Egenskaper: 36-tänders spärrsystem: För omtagsvinkel på 10° Quick Release För snabba hylsbyten Behändig: Lättjusterat momentlås OBS! Nollställ alltid momentnyckeln efter användning för att inte tappa...
www.biltema.se
Jula kör Meec
Momentnyckel | 3/8” fyrkantsfäste | Meec Tools | Jula
Reversibel nyckel med spärr och 3/8" fyrkantsfäste. Mätområdet är 20–110 Nm med en noggrannhet på ±4 %.
Till alla dessa så blir det kvar lite pengar för att köpa tillbehör. Är det någon av dem som är användarbar? Finns det andra som är klockrena köp nu när det är rea här och var?