Monarch rc3 plus problem, IFP psi
Någon mer som har problem att pumpa upp IFP på monarch rc3 plus? Pumpar upp den till 250 psi och tar bort adapter och pump samtidigt, i slutet av urgängningen pysen cirka 100 psi ur. Fick svar från sram tech att jag ska försöka ta loss adaptern ännu snabbare eller hitta en dt Swiss pumpadapter(?) som fungerar bättre.
Någon som har/haft samma problem och hittat en lösning?
Har läst att det är fler som har samma problem, någon tipsade om att klippa av yttersta lilla "bollen" på ventilen, provade, funkade inte tror jag... Svårt att kolla trycket efter den manövern. Men det pös lika mycket vid urgängning i alla fall. Någon tipsade om att borra ur lite ur pump-adaptern, provade. Lyckades inte. Kanske jag som inte fått till snitsen dock...
Hade extra ventil och två adaptrar så hela ventiler och en adapter finns kvar.
Tacksam för hjälp! :)
Någon som har/haft samma problem och hittat en lösning?
Har läst att det är fler som har samma problem, någon tipsade om att klippa av yttersta lilla "bollen" på ventilen, provade, funkade inte tror jag... Svårt att kolla trycket efter den manövern. Men det pös lika mycket vid urgängning i alla fall. Någon tipsade om att borra ur lite ur pump-adaptern, provade. Lyckades inte. Kanske jag som inte fått till snitsen dock...
Hade extra ventil och två adaptrar så hela ventiler och en adapter finns kvar.
Tacksam för hjälp! :)