Monark vs trainer?

Monark vs trainer?
Manurhin2 sa:
Vernersson sa:
Manurhin2 sa:
NLC sa:

Denna ?

Kör numer bara fläkt på kroppen efter att ha haft upprepade bihåleinflammationer tidigare vintrar med förra fläkten riktad framifrån . Tappade toupen hela tiden mä , ett jävla drag .

Denna :

Är för övrigt tillgänglig för hugad ....

M

Friskt kopplat hälften brunnet!! *haha*

Får mig osökt att tänka på när jag fick för mig att det gick krypströmmar i plåten , fick onekligen ström i sig när man vart svettig .
Visade sig att monarken alstrade strömming mellan bandet och svänghjulet statiskt ?

Lipsill.

Monark vs trainer?
Monarken jag kör på är stadig nog för att jag ska känna hur vevparti och pedaler flexar... sitter fsa-vevar av enklare typ. Väger iofs 95kg och detta känns om jag tar i och går över 1100-1200w...

Monark vs trainer?
Hur står sig atom/monark ljudmässigt mot direktdrivna trainers?
Kan man sitta i ett vardags rum o se tv/film om man drar upp ljudet lite? Inte för döds fyror odl, mer för lugnare längre pass?
Kanske inte funkar med dom tystaste direktdrivna heller?
/L

Monark vs trainer?
Om jag också måste falla dit till slut och pröva inomhuscykling.
Vad ska man ha 2018 om man är snål som jag och novis på ämnet .
Direktdriven verkar bra ? Watt låter roligt ? Swift verkar många fastna i?
Har ingen wattmätare på racern och inte så sugen på en heller.

Nån som gått igenom marknaden nyss och som vill lägga upp lite länkar till vad som finns och minst krävs.. tack

Monark vs trainer?
hm sa:

Nån som gått igenom marknaden nyss och som vill lägga upp lite länkar till vad som finns och minst krävs.. tack

Började surfa runt lite .
Vad sägs https://www.decathlon.se/cykeltrain...4TOkfIZT0zcc6Psa8uOu0184WT93RpRgaAm2jEALw_wcB

Monark vs trainer?
hm sa:
hm sa:

Vad sägs https://www.decathlon.se/cykeltrain...4TOkfIZT0zcc6Psa8uOu0184WT93RpRgaAm2jEALw_wcB
Jävlar va tyst det blev .
Är absolut ingen expert på moderna trainers men flux tror jag många haft problem med . Neo:n verkar anses betydligt bättre .

M

Monark vs trainer?
Manurhin2 sa:
hm sa:
hm sa:

Jävlar va tyst det blev .
Är absolut ingen expert på moderna trainers men flux tror jag många haft problem med . Neo:n verkar anses betydligt bättre .

M

Jo men är den dubbelt så bra när den kostar dubbelt , tycker redan 5.5' är för mycket ;)
Verkar finnas lite olika varianter av flux. Vilken säjer declaton tro ?
Trodde först den fanns i butikerna , lockade ju lite att se efter men verkar bara säljas online.

Monark vs trainer?
hm sa:
hm sa:

Kolla in DC Rainmakers The Smart Trainer Annual Recommendations Guide–2018 Edition innan du springer och köper.

Monark vs trainer?
lundatok sa:
När är black friday?

Den riktiga är fredagen efter Thanksgiving som är fjärde torsdagen i november. Här på andra sidan pölen, där man inte kan hålla isär Halloween och Alla helgons dag, kan Black Friday förmodligen vara vilken dag som helst. Typ.

Monark vs trainer?
NLC sa:
hm sa:
hm sa:

Kolla in DC Rainmakers The Smart Trainer Annual Recommendations Guide–2018 Edition innan du springer och köper.

Oj va mycket text utan att det stod något ... iofs är min engelska lite svag :)

Monark vs trainer?
Köp en Kickr. Den är bulletproof och har du lite rabatt får du igen pengarna nästa höst om du inte skulle gilla grejen.
Andrahandsvärdet är långt mycket bättre än för riktiga cyklar, av någon konstig anledning. :)

Monark vs trainer?
hm sa:
NLC sa:
hm sa:
hm sa:

Oj va mycket text utan att det stod något ... iofs är min engelska lite svag :)

Mer att öva på Hands-on: Tacx NEO 2 Smart Trainer

Monark vs trainer?
Så här ser priserna typ ut idag ?..

20181106_182649.jpg

Monark vs trainer?
NickPick sa:
magnil sa:
Manurhin2 sa:
Manurhin2 sa:
Innedebut till Vott .
Får se hur länge det dröjer innan det står en Atom isf Monark 817 .
Hoppas det dröjer ( för plånboken ) ?

Man får väl ändra sig ? ?

Kan vi få en detaljerad beskrivning på hur den känns? Intervaller, funkar det bra?
Precis! Enda referensen jag har nu är ju Öijer, men han är ju sponsrad så väldigt partisk.

Kör man korta intervaller (30sek) med ERG-mode på typ zwift så är det lite knepigt innan watten blir stabil. Men över lag en mkt bra produkt :) simulerar backarna grymt bra i zwift, blir riktigt tungt när de lutar +15%.
Riktigt stabil också, inga problem o stå upp o mosa på 1200w.

Monark vs trainer?
Finns nu en ny Monark. LC2. En helt manuell pendelergometer av samma typ som 828E med ratt som justering av broms men med trådlös överföring av effektdata via BT/ANT+ för internetcykling ( typ Zwift) samt byggd på en ny ram för mer flexibel inställning av sittställning.

Monark vs trainer?
Mattias Lundqvist sa:
Finns nu en ny Monark. LC2. En helt manuell pendelergometer av samma typ som 828E med ratt som justering av broms men med trådlös överföring av effektdata via BT/ANT+ för internetcykling ( typ Zwift) samt byggd på en ny ram för mer flexibel inställning av sittställning.

Känner den själv av vilket läge man har på pendeln eller måste man knappa in Kp manuellt på displayen för att få effektsiffror?

Monark vs trainer?
Den känner av det. Man kalibrerar den elektroniskt. Håller pendeln i olika lägen på viktskivan ( so inte är någon skiva längre.... ) för att ange potentiometervärden som sedan läggs på minnet i display.

Det borde ju varit standard sedan länge som jag ser det, men nu äntligen fungerar det. :)

Monark vs trainer?
Mattias Lundqvist sa:
Den känner av det. Man kalibrerar den elektroniskt. Håller pendeln i olika lägen på viktskivan ( so inte är någon skiva längre.... ) för att ange potentiometervärden som sedan läggs på minnet i display.

Det borde ju varit standard sedan länge som jag ser det, men nu äntligen fungerar det. :)

Ok, vad bra! Nästan så det är värt en uppgradering från min 818 :)

Monark vs trainer?
Jo men den kommer ju fortfarande vara som en ”dummtrainer” på Zwift, alltså den kommer inte kunna reglera motståndet efter hur terrängen är i zwift. Efter att ha kört på zwift med både dum och smart trainer kan jag säga att det är som natt och dag.

Monark vs trainer?
drpepper82 sa:
Jo men den kommer ju fortfarande vara som en ”dummtrainer” på Zwift, alltså den kommer inte kunna reglera motståndet efter hur terrängen är i zwift. Efter att ha kört på zwift med både dum och smart trainer kan jag säga att det är som natt och dag.

Hur kan man missa en sån viktig funktion?

Monark vs trainer?
En fråga som jag inte riktigt lyckats hitta svar på:
Hur är cykelkänslan på en smart, direct drive trainer jämfört med en hederlig gammal Monark med tungt svänghjul?

Tillbaka
Topp