Montering av kedjesträckare - hjälp och stöd tack!

Hetsjägar´n

Aktiv medlem
Har insett att jag behöver köra 1x10 och köpte en Plasma Chain Device kedjesträckare och styrare från Superstar Components http://superstar.tibolts.co.uk/product_info.php?cPath=56&products_id=363.

Dock lyckas jag inte få dit den. Drevet tar i plattan hur jag än gör. Kan någon klok person ge mig ett råd om hur jag kan få till det?

Jag har en Canyon Nerve 7.0 http://www.canyon.com/_se/mountainbikes/bike.html?b=2556 med E-type framväxel (som jag ju monterat bort). Kan det vara det som ställer till det genom att E-typen ligger "längre in"? I vevpartiet sitter bara en spacer på drivsidan och ingen på vänstersidan.
Det kom inga spacers med när jag beställde.

Tacksam för råd och tips. Säg till om jag ska plåta hur det ser ut.

//Lars

Antar att du ersatte spacern på drivsidan med kedjestyraren? Annars kan det vara det som ställer till det. Framgår inte hur du gjorde. Lägg gärna upp en bild för att visa vad som är problemet annars.

Jo jag ersatte spacern med adaptern för bb-mount. Men även med spacern utanför adaptern tar plattan i drevet.

Så här ser det ut.

plasma.JPG

Ser lite knepigt ut vid klingbultarna. Har du råkat sätta bashguard innanför vevarnas spindel istället för på utsidan? Dvs, på storklingans plats. Klingan ser även ut att sitta väldigt långt in, ska väl i princip ligga an mot spindeln.

soderblom skrev:
-------------------------------------------------------
> Ser lite knepigt ut vid klingbultarna. Har du
> råkat sätta bashguard innanför vevarnas spindel
> istället för på utsidan? Dvs, på storklingans
> plats. Klingan ser även ut att sitta väldigt
> långt in, ska väl i princip ligga an mot
> spindeln.

Tack soderblom för engagemang och kunnande! Och tack Happy som ger lirare som soderblom tillfälle att hjälpa klåpare som undertecknad lösa frustrerande problem!

Det var ju det som var felet. Riktigt pinsam mektabbe av mig men skönt ändå då det var enkelt att rätta till. Jag fick till det nyss. Nu är jag äntligen redo för hårdkörning!

Tillbaka
Topp