[Mörkercykling] Göteborg - 18.00 Franssons, Torsdag

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
Det är ju torsdag snart också, då blir det som vanligt cykling i Delsjöskogarna. Ett par timmar blir det, minst. :-) Denna torsdag får det bli en kombinerad ljus/mörker-tur, då det blir mörkt redan vid 20 tiden.

Ni som har pannlampor/lampor får gärna ta med dom, jag tänkte att vi kör fram till 20.30 så sista halvtimman blir i mörker. Kan vara en trevlig pannlampspremiär inför hösten och vad som komma skall. :-) Har man inte lampa eller inte vill köra i mörker så går det bra att hoppa av strax innan 20.00, ska försöka tima in så att vi kan dela upp oss då. Alla välkomna, ses på torsdag!

/Leo

Senast redigerad av en moderator:
Hoppas jag har fått min pannlampa tills dess.
Leo: Kör du med pannlampan fast monterad från start?
/Peter

!!Man måste vara ljushuvud för att få vara med!!
Alla lampkonstelationer är välkommen.
Dags å ladda batteriet då.
Ses på torsdag.

Gerry

Buhu!
Min pannlampa kommer på torsdag om allt går som det ska. Får besöka posten (ICA) på förmiddagen om jag ska hinna lagga batterierna till 18:00.
Leo: Kommer det att finnas något lämligt ställe att avbryta på? Dvs är det någon mening att dyka upp om jag inte fått ´pannlampan i tid?

/Peter

Peter: Jadå, inga problem, det är ljust fram till 20 ungefär så det är bara att köra tills dess. Ska försöka planera in en halvtimmesrunda i slutet, så vi är rätt nära Franssons vid 20.

/Leo

I och med att det inte blir bäckmörkt direkt kan man med fördel åka snålskjuts på någons pannlampa, vi får ta det lite lugnt bara.

Franssons?

Imorgon är dagen jag ska hämta ut min nyinförskaffade cykel, nu kvällen innan seglar jag in här och får höra talas om någon torsdagsåkning från Franssons. Verkar högst trevligt!
Men var ligger det?

Kan nog tyvärr inte dennna torsdag men kanske veckan efter det...

Förr. Suzuki dr650

Nu. Scott Yecora

Mvh Ola

Ola Danska Vägen skrev:
-------------------------------------------------------
> Franssons?
Är en butik i korsningen Munkebäcksgatan/Virginsgatan, nära Skatås. Fungerar som samlingsplats för utflykter i Delsjön och Skatås och så.

> Imorgon är dagen jag ska hämta ut min
> nyinförskaffade cykel, nu kvällen innan seglar jag
> in här och får höra talas om någon torsdagsåkning
> från Franssons. Verkar högst trevligt!
Grattis till cykeln!

> Kan nog tyvärr inte dennna torsdag men kanske
> veckan efter det...
>
>
> Förr. Suzuki dr650
>
> Nu. Scott Yecora
Ah, du har bytt upp dig...

> Mvh Ola

Sorry, glömde skriva var Franssons låg, trodde jag tjatat hål i huvvet' på alla med det innan då jag alltid skriver ut det. ;-) Som sagt, korsningen Virginsgatan/Delsjövägen(eller Munkebäcksgatan om man kommer norrifrån), där ligger en inredningsaffär som heter Franssons. Vi har inget med affären att göra, men det finns en lagom stor asfaltsplan precis utanför och där är det lätt att samlas innan turerna. Dessutom omöjligt att missa för de som aldrig tidigare varit där, det går inte att köra förbi utan att se Franssons. ;-)

/Leo

Kanske måste köra ett varv på årets tänkta Nightmare-bana för att se så det inte ligger några träd eller dyligt i vägen. Finns det någon möjlighet att vi kan köra ett varv på denna bana innan vi drar vidare ut? Den utgår ju från Skatås motionscentral och är väl inte mer än en 3-4 km kan jag tänka mig.

Jag kan inte imorgon heller..

Fick iallafall till en tvåtimmars i Skatås igår.
Det var nice, fast jag knäckte nästan mig själv när jag försökte åka ifrån en orienterings/friidrotts träning uppför Getryggen och vidare. Men jag blev av med dem.

Ta det vacker ni som är utan lampa. Det blir tillräckligt mörkt för att det skulle störa i skogen kvart i åtta. Var lite läskigt på slutet igår faktiskt.

Lamplöst är rudat. (Ny tävling?)

//Jubel

Du är välkommen hem när som helst larsson, saknar din spektakulära åkning. Du måste föresten skriva en reseberättelse från asien snart. Hur ser cykelkulturen ut?

Låter bra det, jag siktar på att komma hem i jul, 82kg lätt, fruktansvärt vältränad och en ny lätt titatram för 300kr under armen. Reseberättlse skrivs succesivt på www.haoshi.se , lägger nog upp en bra sammanfattning här snart. Cykelkulturen är mycket SS, mycket rost speciellt på kedjor, inga fotbromsar, skrikande bromsar (påmminner mig om v-bromsar...), rikare personer har sunkiga helfjädrade hojar, en del elcyklar oxå. Jag är ju rätt galen sägs det, men jag ger mig nog fortfarande alla dagar i veckan utför Larssons brant utan bromsar än ut i trafiken på cykel...

vill inte vara den som är den...
men jag tänkte köra en 2 timmarstur i änggården på torsdag vid 17:30-tiden, för att slippa lampa!
säg till om någon vill hänga med! typ pm:a mig

Wilier skrev:
-------------------------------------------------------
> "You are not authorized to view this page"
>
> Ja, teknikens under :)
>
>
>
> "wherever there's spokes, there's sodomy!"

hehe har du varit stygg?

Kör ni med röd lampa bakåt när det är mörkt?

Kanske en dum fråga men jag vet att man på vissa mörkertävlingar kräver det.

/Jan

Janos: Nej, inte i skogen men väl på hemvägen. Har provat köra med röd lampa bak på cykeln, men det är nog mest störande för den bakomvarande. Man ser stigen ändå utan problem med pannlampa.

Nightmare Classic banan vet jag inte hur den går då jag inte kört tävlingen själv. Vet inte heller om den är röjd än. Tänkte köra lite annat skoj i mörkret, men vi får väl se vad det blir imorgon.

/Leo

Kan hämta ut min pannlampa i morgon kl 10:00. Det betyder att baterierna är uppladdade i lagom tid till turen (om allt går planenligt) Måste naturligtvis montera på allt på hjälmen oxså. Har ingen aning om hur det ska gå till, men det borde inte vara svårt.
/Peter

> Nightmare Classic banan vet jag inte hur den går
> då jag inte kört tävlingen själv. Vet inte heller
> om den är röjd än. Tänkte köra lite annat skoj i
> mörkret, men vi får väl se vad det blir imorgon.
>
> /Leo
>
>
> ------------------------------------
> ...man lever bara en gång...

Jag vet hur Nightmarebanan brukar gå då det är jag som brukar lägga den. Vi kunde ju börja med att ta ett varv på den i så fall. Men visst har du planerat någonting annat Leo så går det väl också bra. Då får jag bara kolla banan nån annan dag.

Har hämtat lampan. Batteriet sitter på laddning :-)
Montering på hjälm får ske på lunchen.
/Peter

Synd Wilier, nåja sikta på tisdag kväll då. Eller långtur på söndag?

Ses om dryg timma, blir nästan stjärnklart ikväll! :-)

/Leo

Sitter på kontoret å tittar ut, det ser ut som ni får en trevlig pannlampspremiär. Tisdag förhoppningsvis nästa tillfälle för mig.

Såg när de stack iväg, när jag var på väg hem från jobbet.

Hade glömt hur skönt knas det ser ut med Lampan på huvudet.
På Tisdag skall jag fan med.

//Jubel

Hemma igen efter en premiärtur i mörkret som inte glöms i första taget. ;-) Ja, det blev lite kaos i slutet, då Hans försvann och jag började leta efter han, sen försvann alla andra också... :-P Dagens miss var min då jag hade glömt ta med mobilen, den hade helt klart löst situationen fortare. Men som tur var hittades alla till slut.

Vi var ute och körde först ett varv på Nightmare Classic banan, som Andreas visade runt oss på. Sedan körde vi bohusleden mot Kåsjön, först grönvita slingan till vänster längs Furåstjärn, därefter grönvita+extra slingan vid Kåsjön(där alla försvann, lite Blair Witch känsla var det allt...:-). Totalt 3.5 timmar blev det ikväll.

Dags att duscha och ladda ladda om tills långturen på söndag, ses då!

/Leo

Ja det var en pers det här. shit va jobbigt. En liten lugn premiärtur i mörkret var det va?
dryga fyra (4) timmar senare är man hemma helt igen utmattad. Jaja, vad sägs om bestämma lite tydligare handlingsplan när man delar upp sig i en mörk öde skog?

Skoj var det iaf. Nu ser jag lite ljusare på den kommande mörka hösten.

// Staffan

Tillbaka
Topp